کشته شدن یک شهروند بلوچ بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ مرزی در شهرستان زهک

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی نیروهای هنگ مرزی برجک ۳ پاسگاه منطقه صفر مرزی ایران با افغانستان واقع در روستای جریکه از توابع شهرستان زهک یک شهروند بلوچ از ساکنان این روستا با اصابت پنج گلوله جان خود را از دست داد.

هویت این شهروند بلوچ، “ایوب گرگیج”، حدودا ۲۸ ساله، فرزند عبدالواحد و اهل روستای جریکه واقع در نقطه صفر مرزی در شهرستان زهک عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، ایوب در نقطه صفر مرزی از فاصله چندصد متری برجک شماره سه پاسگاه روستای جریکه در حال عبور بوده که بدون ایست و هشدار قبلی با شلیک مستقیم نیروها هنگ مرزی مستقر در این برجک با اصابت پنج گلوله مورد هدف قرار گرفته و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

نیروهای نظامی پس از هدف قرار دادن ایوب، وی را در همان جا به حال خود رها کرده و پیکر او چهار روز پس از آن توسط نیروهای نظامی طالبان که در حال گشت زنی بودند کشف شده و به شهر زرنج، مرکز ولایت نیمروز افغانستان منتقل و تحویل سردخانه این شهر داده شده که امروز ٢٠ خرداد ماه ١۴٠٣، پس از پنج روز توسط بستگان از سردخانه زرنج تحویل گرفته شده و به بلوچستان و روستای جریکه محل زادگاهش منتقل در این روستا به خاک سپرده شده است.

گفتنی است که خانواده و بستگان این شهروند به پاسگاه منطقه و برجک شماره سه این پاسگاه که واقع در این روستا است، مراجعه کرده و خواستار علت شلیک به ایوب شده‌اند که هنوز پاسخی دریافت نکرده اند و حتی از عدم توجه به پیکر او که چند روز در گرمای تابستان در همان جا رها شده نیز حاضر به توضیح نشده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*