کشته، مجروح و بازداشت دستکم دوازده سوختبر بلوچ توسط نیروهای سپاه در مرز سراوان

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۳، در پی تیراندازی مستقیم و بدون هشدار نیروهای سپاه به سوی سوختبران بلوچ اهل ماشکیل واقع در شرق بلوچستان، در منطقه مرزی جودر و کله گان واقع در شهرستان سراوان دستکم چهار سوختبر جان خود را از دست داده، چهار تن مجروح و چهار نفر دیگر از سوختبران مفقود شدند.

هویت چهار تن از سوختبران کشته شده “عبدالواسع ریگی” ۱۸ ساله، فرزند ملا سلیمان، “شکرالله ریگی” ۲۳ ساله، “خواستی ریگی” و “اصغر ساسولی” ۲۲ ساله، فرزند محمد اکبر، جملگی اهل شهرستان ماشکیل در شرق بلوچستان عنوان شده‌ است.

هویت یکی از سوختبرهای مجروح این تیراندازی “عبدالله ریگی” فرزند ملا سلیمان عنوان شده است.

گفتنی است عبدالله و یک سوختبر دیگر که هویتش تاکنون مشخص نشده، توسط نیروهای سپاه بازداشت و به سراوان و دو سوختبر مجروح دیگر به بیمارستان شهر ماشکیل منتقل شدند.

از هویت سوختبران مجروح که به ماشکید منتقل شده‌اند و همچنین از وضعیت و سرنوشت چهار تن دیگر از سوختبران که در زمان تیراندازی در محل حضور داشته اند، تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دسترس نیست.

گفتنی است روز سه‌شنبه سوختبران بلوچ در منطقه مرزی جودر و کله‌گان سراوان در انتظار رسیدن سوختبرانی بودند تا از آن سوی مرز بار سوخت را بیاورند و از آنان سوخت تحویل بگیرند که ناگهان نیروهای سپاه پاسداران بدون هشدار قبلی اقدام به تیراندازی به سوی آنان کردند که دستکم هشت نفر کشته و مجروح شدند و چهار تن دیگر مفقود شدند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*