کشته و زخمی شدن چهار نفر از جمله دو کودک در پی تیراندازی در سراوان

به گزارش رسانک، شامگاه دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی و امنیتی در مرکز شهر سراوان در چهار راه پست تقاطع عدالت و انقلاب به یک خودروی سواری پژو پارس که سرنشینان همگی از اعضای یک خانواده بودند، بدون هشدار تیراندازی مستقیم کردند که یک شهروند کشته و دو کودک پنج و سه ساله به همراه یک زن بشدت مجروح شدند.

از هویت کشته و مجروحین این اقدام فراقانونی نیروهای امنیتی و نظامی تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی و امنیتی با چندین خودروی تویوتا هایلوکس و خودروی سواری با استقرار در چهار راه پست در تقاطع عدالت و انقلاب واقع در مرکز شهر سراوان به سمت یک خودروی پژو پارس که اعضای یک خانواده بودند و در حال حرکت بود بدون هشدار به صورت همزمان از چند جهت تیراندازی کرده‌اند.

بدنبال تیراندازی نیروهای نظامی و امنیتی، از پنج سرنشین خودرو چهار تن از جمله یک جوان حدودا ۲۸ ساله با اصابت گلوله به شدت مجروح شده که پس از خارج شدن از خودرو با شلیک دوباره بصورت تیر خلاص کشته شده است.

همچنین در این تیراندازی یک کودک پنج ساله به شدت مجروح شده و یک کودک سه ساله و یک زن نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند و یک مرد میانسال که در سمت شاگرد و جلو خودرو نشسته بوده سالم مانده است.

گفته می‌شود که سرنشینان کشته و زخمی شده بلافاصله توسط نیروهای نظامی و امنیتی همراه با خودرویشان از محل حادثه به مکان نامعلومی انتقال شده‌اند.

از علت تیراندازی نیروهای نظامی به سرنشینان این خودرو تاکنون اطلاعی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که در پی این حادثه با دستور نیروهای نظامی همه مغازه ها و کسبه در بازار خیابان عدالت و انقلاب این شهر بالاجبار تعطیل شده و نیروها برای جمع آوری پوکه گلوله‌های شلیک شده خود در محل حضور دارند.

بر اساس گزارش های جمع آوری شده در سال ٢٠٢٣، تیراندازی های مستقیم نیروهای نظامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ١٢٠ شهروند بلوچ شده است. در بین این موارد ٨٠ نفر جان خود را از دست داده و ۴٠ نفر نیز زخمی شده‌اند که در میان این افراد ٩ کودک و ٣ زن وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*