اجرای حکم اعدام یک زندانی بلوچ در زندان بم

به گزارش رسانک، سحرگاه امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، حکم اعدام یک زندانی بلوچ از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر که پیشتر به اعدام محکوم شده‌ بود، در زندان بم اجرا شد.

حال وش هویت این زندانی را “سامان مالک‌زهی (جرنگیده)”، ۲۸ ساله، فرزند خدامراد، متاهل، دارای یک فرزند و ساکن فهرج عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، سامان حدودا چهار سال پیش در شهرستان بم با اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده است و از بند عمومی زندان بم به قرنطینه این زندان منتقل شده است.

گفتنی است که نیروهای امنیتی شهر بم برای نقض اعلام کردن حکم صادره اعدام سامان، از خانواده او درخواست تحویل اسلحه کرده‌اند و با توجه به اینکه خرید و تحویل اسلحه از سوی بستگان وی انجام شده اما برخلاف قول و قراری که گذاشته بودند که وی با سند آزاد می شود، سحرگاه امروز در ناباوری حکم اعدامش را بدون اطلاع خانواده اش اجرا کرده‌اند.

لازم به ذکر است که در سال ٢٠٢٣ دستکم ١٨۴ زندانی بلوچ با اتهامات گوناگون در ٢۶ شهر مختلف ایران که زندان‌های زاهدان با ۵۴ و بیرجند با ٣١ مورد بیشترین تعداد اجرای حکم غیرانسانی اعدام را داشته‌اند، اعدام گشته‌ که در بین این زندانیان حداقل چهار زن نیز وجود دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*