طوفان گرد و خاک زابل ۳۲۴ را راهی بیمارستان کرد

به گزارش رسانک، از روز پنجشنبه ٢٠ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا بعد از ظهر جمعه ٢۱ اردیبهشت ماه در پی شروع طوفان شدید گرد و خاک در شهرستان‌های منطقه سیستان واقع در شمال بلوچستان، ۳۲۴ نفر بیمار و مصدوم از این پدیده طبیعی راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند.

محمد وثوقیان در گفت‌وگو با رسانه‌های حکومتی اظهار داشت: با شروع طوفان از ساعت ۶ صبح روز گذشته ماه جاری تاکنون ٣٢۴ نفر بیمار و مصدوم به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز مراجعه کرده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: از کل مجموع مراجعین ٣٢۴ نفر به مراکز درمانی در بازه زمانی فوق ٣۴ نفر جهت درمان تخصصی بستری شدند و ٢٩٠ نفر هم به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد ٩٧ نفر مبتلا به بیماری قلبی، ١۵۴ نفر مشکل تنفسی، ٣۶ نفر مشکل چشمی و ٣٧ نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وثوقیان گفت: طوفان‌های شدید گرد و خاک در شهرستان‌های شمال بلوچستان خسارات جبران ناپذیری بر سلامت و زندگی مردم تحمیل کرده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*