با وجود تاخیر در تکمیل خط لوله گاز ایران؛ پاکستان می‌گوید از این طرح عقب نخواهد کشید

به گزارش رسانک، روز سه‌شنبه ١٨ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، وزیر امور خارجه پاکستان در یک کنفرانس خبری گفت: کشورش از ساخت خط لوله انتقال گاز ایران، با وجود تاخیر طولانی در اجرای طرح، عقب نخواهد کشید و بدون اشاره به ایالات متحده، گفت «ما به کسی اجازه نخواهیم داد که تصمیم‌مان را وتو کند.»

تهران و اسلام‌آباد در ژوئن ۲۰۰۹ توافقنامه‌ای را برای صادرات گاز ایران به پاکستان، از طریق ساخت یک خط لوله بین دو کشور که قرار است از بلوچستان عبور کند، امضا کردند.

ایران سال ۲۰۱۱ ادعا کرد ساخت خط لوله در بخش خود را به اتمام رسانده، اما طرف پاکستانی در ساخت و اجرا تاخیر کرده است. دلیل عمده این تاخیر، نگرانی‌ اسلام‌آباد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای رژیم جمهوری اسلامی ایران، عنوان شده است.

گفتنی است که دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده بارها تاکید کرده از خط لوله گاز ایران و پاکستان، به دلیل وجود این تحریم‌ها، پشتیبانی نمی‌کند.

لازم به ذکر است که در فروردين ماه ۱۴۰۳، واشنگتن مخالفت خود را با خط لوله گاز ایران به پاکستان ابراز کرده و به دولت پاکستان نسبت به خطرات تحریمی احتمالی تجارت با ایران هشدار داد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*