احضار و تحت فشار گذاشتن سه تن از اساتید دارالعلوم مکی در پی صدور بیانیه حمایتی از حوزه علمیه پشامگ

به گزارش رسانک، روز گذشته و امروز سه‌شنبه ١٧ و ١٨ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، سه تن از روحانیون و استاتید دارالعلوم مکی بدلیل انتشار بیانیه حمایت از حوزه علمیه پشامگ پس از یورش و بازداشت طلاب توسط نیروهای امنیتی نظامی با تماس تلفنی به اداره اطلاعات زاهدان احضار و ساعت‌ها مورد بازجویی و تحت فشار برای تکذیب این بیانیه قرار گرفتند.

هویت این سه نفر که از اساتيد دارالعلوم مکی زاهدان هستند، مولوی “نظرالله قلندرزهی”، مفتی “عبدالقادر براهویی” و حافظ “عبدالله شه‌ بخش” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، مولوی “نظرالله قلندرزهی” روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، یک روز پس از انتشار بیانیه حمایت از حوزه علمیه پشامگ به اداره اطلاعات زاهدان فراخوانده شده و تحت بازجویی و فشار برای تکذیب این بیانیه قرار گرفته شده و صبح امروز مفتی “عبدالقادر براهویی” و حافظ “عبدالله شه‌بخش” نیز با تماس تلفنی، احضار و پس از ساعت‌ها بازجویی از آنان خواسته شده که بیانیه صادر شده را تکذیب کنند.

گفتنی است که روز یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، جامعۀ مدرسین دارالعلوم زاهدان با صدور بیانیه‌ای نسبت به «ورود یورش‌گونۀ نیروهای امنیتی» به مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ از توابع شهرستان راسک واکنش نشان داد و آن را «بی‌حرمتی به شعائر و مقدسات» دانست و بر لزوم «جلوگیری از حرکات سلیقه‌ای» تاکید کرد.

لازم به ذکر است که صبح روز شنبه ١۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران با یورش به مدرسه دینی روستای پشامگ و منازل مسکونی شهروندان، دستکم هشت طلبه مدرسه دینی انوارالحرمین این روستا را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند و ضمن توقیف خودروی امام جمعه موقت این روستا، تلفن های همراه خانواده مولوی فضل الرحمن کوهی را نیز مصادره کردند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*