احراز هویت یک کودک بازداشت‌شده در مدرسه دینی پشامگ راسک

به گزارش رسانک، هویت یکی از کودکان طلبه بازداشت شده مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع شهرستان راسک که در یورش نیروهای نظامی و امنیتی در روز ١۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به این مدرسه بازداشت شده بود، احراز شد.

هویت این کودک، “سعید سپاهی” ۱۶ ساله، فرزند دوست محمد و ساکن روستای رمین از توابع چابهار عنوان شده که دو سال تا پایان تحصیلات و فارغ التحصیلی این کودک مانده است.

بر اساس این گزارش، وی بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشد، بازداشت شده و تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت او در دسترس نیست.

گفتنی است که نیروهای نظامی در یورش روز شنبه، پس از شکستن شیشه های در و پنجره منزل مولوی کوهی، ورود بدون حکم قضایی و ایجاد رعب و وحشت بین زنان و کودکان، تلفن های همراه خانواده وی را نیز مصادره کرده‌اند.

نیروهای نظامی همچنین به مسجد جامع و مدرسه دینی انوارالحرمین یورش برده، شیشه های در و پنجره ها را شکسته و علاوه بر بازداشت هشت طلبه به کتاب قرآن و سایر کتب دینی بی احترامی کرده و آنها را به زمین انداخته و خودروی حافظ محمداکرم کوهی را نیز مصادره و با خود بردند.

در همین راستا، قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق با انتشار بیانیه ای نیز خبر داد که چند تن از عوامل و پشتیبانی کنندگان گروه مسلح «جیش العدل» را که در عملیات های این گروه در ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ و ۱۶ فروردین امسال نقش داشتند، در روستای پشامگ بازداشت شدند.

لازم به ذکر است که سازمان جیش العدل نیز طی بیانیه‌ای ضمن رد ادعای قرارگاه سپاه پاسداران مبنی بر دستگیری اعضای جیش العدل، آن را دروغ و دسیسه ای در جهت اجرای برنامه‌های امنیتی توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران خوانده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*