حمله‌ امروز به پشامگِ سرباز محکوم است

حزب مردم بلوچستان حمله‌ امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدرسه‌ی دینی پشامگ، منزل مولوی فضل الرحمان کوهی و منزل امام جمعه‌ی موقت پشامگ را محکوم می‌نماید.

نیروهای رژیم جمهوری اسلامی ایران با اتهامات واهی به مکان‌های فوق‌الذکر حمله نموده و ضمن ضرب و شتم طلاب مدرسه‌ی دینی پشامگ ۸ تن از آن‌ها را بازداشت نمودند.

بر هر عقل سلیمی روشن است که در شرایط فعلی که بلوچستان به منطقه‌ای جنگی و جولانگاه نیروهای امنیتی و سرکوب توسط رژیم تبدیل شده و مساجد و مدارس دینی تحت نظر شدید نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می‌باشند، همکاری طلاب مدرسه‌ی دینی پشامگ با گروه‌های مسلح دروغی بیش نبوده و این اقدامات در جهت امنیتی تر نمودن فضای بلوچستان و فشار بر علمای مردمی بلوچستان همچون مولوی عبدالحمید و مولوی کوهی قابل ارزیابی هستند.

نکته‌ دیگر این که رژیم کارنامه‌ی سیاهی در ارتباط با وارد نمودن اتهامات کذب بر مردم بیگناه داشته و این امر بیش از پیش بر مردم ایران روشن شده است. دور از ذهن نیست که رژیم همانند گذشته بازداشت شدگان اخیر را تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار دهد و به زور آن‌ها را وادار به اعتراف علیه خود نماید.

حزب مردم بلوچستان ضمن ابراز نگرانی در مورد بازداشت‌های پشامگ از سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهد که در این ارتباط سکوت ننموده و هزینه‌ی اقدامات غیر قانونی و غیر انسانی رژیم را بالا ببرند.

حزب مردم بلوچستان
مئی ۲۰۲۴
https://t.me/ostomaan
http://www.ostomaan.org

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*