آزادی دو شهروند بلوچ ربوده شده پس از حدود یک ماه و نیم توسط یک تیم مافیا در افغانستان

به گزارش رسانک، روز گذشته ١٢ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، دو شهروند بلوچ که در فاصله زمانی کوتاه توسط افراد یک تیم مافیا بدلیل اختلاف حساب مالی بستگان نزدیک‌شان از شهرستان پنوچ (فنوج) به گروگان برده شده و تحت شکنجه جسمی قرار گرفته‌ بودند، پس از حدود یک ماه و نیم با رایزنی های معتمدین و ریش سفیدان بلوچ آزاد شدند.

هویت این دو شهروند بلوچ، “دانیال نصرتی پور”، ۱۸ ساله، فرزند جنگی و “دلیپ نصرتی”، ۴۲ ساله، فرزند پنجشنبه، هر دو اهل پنوچ عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، دانیال در ماه رمضان و در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲، پس از آنکه یک خودرو با نقشه قبلی در مقابل درب منزلش ظاهرا دچار نقص فنی شده و برای کمک کردن به سرنشینان آن اقدام کرده، بصورت ناجوانمردانه ای مورد ضرب و جرح قرار گرفته و از مقابل منزل توسط سرنشینان خودرو با زور در صندوق عقب خودرو انداخته شده و به گروگان گرفته شده و پس از حدودا هجده روز دلیپ نیز از شهر فنوج توسط همین افراد به گروگان گرفته شده و به مکانی نامعلوم منتقل شده بودند.

گفته می‌شود که شخص گروگانگیر فردی با هویت “لالف” که گفته شده اهل افغانستان بوده و بخاطر اختلاف حساب با یکی از بستگان این دو شهروند با هویت “رن” آنها را به گرگان گرفته و شرط آزادی آنها را تسویه حساب مالی شخص مذکور عنوان کرده است.

در همین راستا، ویدئوی‌هایی تکان دهنده از شکنجه شدن این دو شهروند توسط افراد گروگانگیر برای خانواده شان ارسال شده و همزمان در فضای مجازی نیز منتشر گشته که موجب جریحه دار شدن احساسات شهروندان در بلوچستان شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*