لغو ابلاغ معاون و مربی پرورشی دبیرستان خدیجه کبری به دلیل قیچی کردن شلوار دانش آموزان دختر

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه ١۴٠٣، نماینده شورای شهرستان دلگان در گفتگو با رسانه‌های حکومتی، از لغو ابلاغ معاون و مربی پرورشی دبیرستان خدیجه کبری دلگان که اقدام به قیچی کردن شلوار دانش آموزان دختر به بهانه نوع پوشش کرده بودند، خبر داد.

این اقدام پس از آن انجام شده که روز گذشته پس از مراجعه شماری از اولیای این دانش آموزان به مدرسه جهت رسیدگی و گفتگو با مسئولان آن، توسط مدیر مدرسه با بی احترامی برخورد و بدون پاسخگویی مواجه شدند.

مسعود محسن زاده در رابطه با لغو ابلاغیه معلمان خاطی گفت: “دانش آموزان مقطع دوم متوسطه یکی از مدارس دلگان، پوشش نامتعارف داشته و شلوارهایشان تنگ بوده که معاون و مربی پرورشی مدرسه بارها به دانش آموزان که به گفته خودشان، به دلیل بی توجهی دانش آموزان اقدام به قیچی کردن لباس این دانش آموزان کردند.”

به گفته محسن زاده، روز دوشنبه ٣ اردیبهشت ماه، حراست، بازرسی و مدیر آموزش و پرورش به مدرسه مذکور رفته اند و به منظور دلجویی از دانش آموزان مربی پرورشی و معاون را لغو ابلاغ کرده اند و گزارشی از‌ وضعیت هر دو نفر به واحد تخلفات آموزش و پرورش ارسال شده که این واحد هم پس از رسیدگی رای خود را صادر می کند.

گفتنی است که روز شنبه ١ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، یکی از معلمان مدیر دبیرستان شبانه روزی خدیجه کبری دلگان با دستور مدیر مدرسه، شلوار چند تن از دانش آموزان دختر بلوچ، کلاس دوازدهم را در مقابل دیگر همکلاسی ها بدلیل تنگ بودن بوسیله قیچی پاره کرده و دانش آموزان را مورد هتک حرمت قرار داده بود.

براساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) موضوع توهین، جرم‌انگاری شده و مرتکب آن حسب مورد قابل مجازات است. توهین عبارت است از هرگونه رفتار و یا گفتاری که موجب وهن و ایجاد خدشه بر حیثیت و یا شخصیت فرد می‌شود.

(عکس از آرشیو)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*