بازداشت دستکم چهار شهروند بلوچ در پی یورش نیروهای نظامی به چندین روستا در شهرستان راسک

به گزارش رسانک، امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی و اطلاعات سپاه با یورش به چندین روستا در بخش پارود از توابع شهرستان راسک دستکم چهار شهروند بلوچ را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

گفته می‌شود که نیروهای امنیتی در روستای میرڈوک به منزل یک شهروند که قبلاً در یک سانحه رانندگی دچار شکستگی پا شده، یورش برده و قصد بازداشت وی را داشته‌اند که پس از ممانعت دو نفر از ساکنان این منزل، نیروهای امنیتی آنها را نیز همراه با خشونت و ضرب و جرح، بازداشت کرده‌اند.

هویت شهروندی که دچار شکستگی پا است “سلمان دهانی” فرزند شهداد و هویت دو نفر دیگر “نظرمحمد دهانی” و “امین دهانی”، هر دو فرزند مولوی عبدالستار و اهل روستای میردوک عنوان شده است.

در همین راستا، در روستای کهیرین پتان نیز یک شهروند به نام “وحید دهانی” فرزند میران توسط این نیروها بازداشت شده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای نظامی و امنیتی سپاه صبح زود به این منازل یورش برده و بیش از ده نفر را بدون ارائه حکم قضایی ورود به منزل و بازداشت، شهروندان را دستگیر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سلمان برادرزاده نظرمحمد و امین دهانی و وحید عموی همسر سلمان می‌باشد و از علت بازداشت و اتهام مطروحه علیه این شهروندان تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

گفتنی است، پس از یورش نیروهای نظامی به روستاهای بخش پارود و بازداشت شماری از شهروندان، هلیکوپتر و بالگردهای نظامی همچنان در حال گشت زنی در این منطقه هستند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*