ضرب و جرح و بازداشت نگهبان منازل تخریب اساتید مسجد مکی در خارج شهر زاهدان

به گزارش رسانک، سحرگاه روز ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی و نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران پس از تخریب منازل برخی از اساتید مسجد مکی در منطقه رضوی مجاور کارخانه مینو مسیر چشمه زیارت دزاپ (زاهدان) که از سال ۸۸ با سند و مجوز ساخته شده بود، نگهبان آن محل را مورد ضرب و جرح قرار داده و بازداشت کرده‌اند.

بر اساس گزارش حال وش، حدود شصت خودرو سبک و سنگین سپاه و انتظامی به منازل در حال ساخت اساتید حوزه علمیه مسجد مکی یورش برده‌اند و نگهبان این مجموعه را از ناحیه سر و دست مجروح کرده و سپس بازداشت کرده‌اند.

گفته می‌شود دادستان زاهدان، مهدی شمس‌آبادی به نگهبان این مجموعه گفته است: “خدا را شکر کن که زنده‌ای”!

گفتنی است این زمین ها را چندین سال پیش حوزه دارالعلوم با جمع آوری پول از اساتید این حوزه خریده و زمینها را در اختیار آنها قرار داد.

در آن زمان این پروژه با مخالفت وزارت اطلاعات مواجه شده و دولت اجازه ساخت و ساز در این مکان را به اساتید نمی داد و اما با پیگیری های مستمر سند و مجوز ساخت و ساز این زمین ها گرفته شد.

لازم به ذکر است که اداره شهرداری زاهدان نسبت به تخریب منازل اساتید حوزه مکی اظهار بی اطلاعی کرده است و گمان می رود که دادستان زاهدان در اقدامی فراقانونی دستور تخریب این منازل را صادر کرده باشد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*