جامعه شناس و پژوهشگر مسائل ملی: حملات جیش العدل؛ گسترده ترین عملیات از دوران مشروطه به بعد در بلوچستان بوده است

به گزارش رسانک، در آخرين ساعات شامگاه چهارشنبه ١۵ فروردین ماه ۱۴۰۳، اعضای سازمان جیش العدل در حملاتی گسترده که بیش از سیزده ساعت علیه نیروهای نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران در شهرستان های راسک و چابهار ادامه داشت به اذعان خود مقامات جمهوری اسلامی باعث کشته و زخمی شدن دستکم ٩٣ نیروی نظامی شد.

در همین راستا، احسان هوشمند، جامعه‌شناس و پژوهشگر مسائل ملی در گفتگو با رسانه‌های داخلی گفته است که از دوران مشروطه به بعد هرگز عملیاتی به وسعت عملیات نظامی هفته گذشته (هفته سوم فروردین) در بلوچستان روی نداده بود.

این پژوهشگر اذعان کرده که از دوران مشروطه تا به امروز هرگز یک چنین عملیاتی در این سطح و وسعت در این منطقه رخ نداده بود و به‌ نظر می‌رسد این عملیات را باید بزرگ‌ترین عملیات نظامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان بلوچستان و سیستان محسوب کرد.

گفتنی است که بر اساس بیانیه جیش العدل در این حملات که ١۶٨ نفر از اعضای این سازمان بطور مستقیم و غیرمستقیم دخالت داشته‌اند، بیش از دویست نیروی نظامی و امنیتی رژيم جمهوری اسلامی ایران کشته شده و هجده تن از اعضای آن که بصورت مستقیم در حملات نقش داشتند، جان خود را از دست داده‌اند.

(توضیح: ویدئو از تلویزیون ایران اینترنشنال و تحلیل کارکنان این شبکه می‌باشد.)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*