کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی واژگونی و آتش سوری خودرو در شهرستان تفتان

(هشدار: ویدئوی دارای صحنه ناراحت کننده و دلخراش هست)

به گزارش رسانک، بامداد روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پی واژگونی یک خودروی سوختبر که منجر به آتش سوزی آن در حد فاصل منطقه گوهرکوه در شهرستان تفتان شده یک سوختبر بلوچ در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده و یک تن دیگر مجروح شد.

هویت سوختبر بلوچ جان باخته، “وحید ساسولی”، ۳۰ ساله و اهل زاهدان عنوان شده و از هویت سوختبر مجروح که شاگرد و همراه وی بوده تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، خودروی سوختبر تویوتا وانت در محدوده منطقه گوهر کوه واژگون شده که منجر به آتش گرفتن خودرو شده و راننده خودرو جان خود را در شعله‌های آتش از دست داده و شاگرد همراه وی نیز بشدت مجروح شده است.

سوختبری از معدود کارهایی است که بسیاری از شهروندان بلوچ در نقاط مختلف بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار ناچاراً به آن روی آورده اند که گاهاً خطراتی همچون تصادف و واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی جان آنها را تهدید می کند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش سالانه جمع آوری شده، در سال ٢٠٢٣ دستکم ٣٢١ سوختبر در تیراندازی‌های مستقیم نیروهای نظامی، حوادث جاده‌ای، تیراندازی افراد مسلح ناشناس، سیل و آتش‌سوزی کشته و زخمی شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*