مولوی عبدالحمید: کشتار مردم در جمعه خونین یک فاجعه وحشتناک بود/ حاکمیت به خواسته های ملی تن بدهد

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۷ مهر ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان جنایت و کشتار مردم زاهدان در ٨ مهر ماه ١۴٠١ توسط نیروهای امنیتی و نظامی رژیم جمهوری اسلامی ایران را یک فاجعه وحشتناک عنوان کرد.

وی گفت: در آن روز بیش از ۱۰۰ نفر شهید شدند و بیش از سیصد نفر مجروح شدند که بسیاری از این مجروحان مجبور شدند اعضای بدن خود همچون دست و پا را قطع کنند. بسیاری از شهروندان هم در این جنایت حاکمیت، چشمان خود را از دست دادند و کور شدند و بسیاری قطع نخاع شده و فلج شدند.

مولوی عبدالحمید ضمن تشکر از ملت بلوچ و خانواده های شهدا و مجروحان ادامه داد که این فاجعه فراموش نشدنی است و خواسته عموم مردم این هست که آمران و عاملان قتل عام جمعه خونین باید مجازات شوند. این مردم در طول یکسال گذشته خواسته اضافی نداشته‌اند و فقط حق خود را فریاد زده‌اند.

مولوی عبدالحمید همچنین گفت که قضات در جمهوری اسلامی استقلال عمل ندارند و بر روی آنها از جناح های مختلف فشار آورده می‌شود و به همين دلیل ما و بسیاری از مردم و خانواده های شهدا معتقد هستیم قوه قضائیه قدرت اجرای عدالت در ایران را ندارد و نزدیکان قربانیان به همین دلیل حتی برای فرزندان شهید خود تشکیل پرونده نداده‌اند و ناامید هستند.

وی در ادامه سخنان خود گفت که مردم بلوچستان با جمهوری اسلامی مصالحه نخواهند کرد و هیچ کس به اینکه دیه دریافت کند، راضی نیست. این در حالی است که مردم به دیه نیاز شدید دارند و بسیاری از زنان بیوه شده‌ و بسیاری از کودکان یتیم شده اند ولی معتقد هستند که پول و کمک مادی نمی‌تواند قلب آنها را آرام کند.

امام جمعه دزاپ (زاهدان) با اشاره ضمنی به جلسات هفته وحدت و همچنین بردن اجباری برخی از شهروندان بلوچ به تهران و دیدار با علی خامنه‌ای گفت: اینکه شمار اندکی از مردم در یک جا جمع شوند و بگویند بخاطر اتحاد و همبستگی است، اتحاد بوجود نمی‌آید و این جلسات هیچ ارزشی ندارند.

وی همچنین اضافه کرد که اگر حاکمیت به خواسته‌ مردم ایران تن بدهد و تمامی زندانیان سیاسی را آزاد نموده و آشتی ملی برگزار کند، آنوقت ممکن است که مردم بلوچ حتی از خون فرزندان خویش بگذرند ولی با این وضعیتی که حاکمیت در پیش گرفته مردم خواسته‌های دیگری دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*