احراز هویت زندانی اعدام شده در زندان میناب

به گزارش رسانک، هویت یک زندانی بلوچ که پیشتر و در تاریخ ١ مهر ماه ١۴٠٢، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر اعدام وی را در زندان میناب بدلیل شرکت در حمله مسلحانه و از عوامل کشته شدن سرگرد “علی مریدی”، رئیس مبارزه مواد مخدر، اعلام کرده بود، احراز شد.

هویت این شهروند بلوچ، “رسول سابکی”، فرزند محمد و اهل روستای ریگک از توابع زهکلوت عنوان شده است.

به گفته یک منبع آگاه، رسول هیچگونه دخالتی در کشته شدن رئیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان نداشته و پرونده وی نیز مراحل زیادی را طی کرده بود و مراجع قضایی قول تبرئه وی را به خانواده اش داده بودند.

مجتبی قهرمانی، رئیس دادگستری استان هرمزگان در توضیحات این اعدام در گفتگو با رسانه‌های حکومتی گفته بود که “حکم اعدام یکی از عوامل شهادت شهید سعید مریدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان، در محل زندان شهرستان میناب اجرا شده است.”

سرگرد “سعید مریدی” بر اثر درگیری مسلحانه ای با افراد مسلح که در نزدیکی روستای نظرآباد در تاریخ ٢١ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، کشته شده بود.

گفتنی است که اعدام این شهروند بلوچ، بدون اطلاع و ملاقات آخر با خانواده اش در زندان میناب صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که در طول ماه‌های اخیر بسیاری از شهروندان بلوچ در مناطق مختلف اقلیم بلوچستان توسط افراد مسلح ناشناس به قتل رسیده‌اند ولی تاکنون هیچگونه اقدامی جهت رفع این معضل و دستگیری این افراد توسط نهادهای امنیتی انجام نشده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*