مولوی عبدالحمید: “ملت ایران تشنه عدالت است و از تبعیض و نابرابری خسته شده است.

به گزارش رسانک، روز جمعه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه خاطر نشان کرد:” امروز ملت ایران تشنۀ عدالت است. صدای مردم ایران در داخل و خارج همین است که خواهان «عدالت» و «آزادی» هستند و از تبعیض و نابرابری خسته شده‌اند. انقلاب سال ۵٧ برای عدالت و آزادی بود. ملت ایران آزادی‌های مشروع و قانونی و بین‌المللی را می‌خواهد. ملت ایران می‌خواهد که نویسنده و روزنامه‌نگار و منتقد آزادی داشته باشد.”

وی افزود: “مردم معتقدند کشورشان باید بر اساس شایسته‌سالاری و لیاقت اداره شود و کسانی مدیریت‌ها را بر عهده بگیرند که شایستگی و توانایی و لیاقت داشته باشند و بتوانند رضایت خدا و مردم را حاصل کنند. دلیل نارضایتی مردم این است که بسیاری از شایستگان و متخصصان و نخبگان از کشور فرار می‌کنند و بسیاری از نخبگان خانه‌نشین شده‌اند و افراد ناتوان و ضعیف جای آنها را گرفته‌اند و بسیاری از این مدیران ناتوان نتوانسته‌اند کشور وسیعی مانند ایران را طوری اداره کنند که رضایت مردم حاصل شود.”

امام‌جمعه زاهدان تاکید کرد: “مردم از سیاست‌های داخلی و خارجی می‌نالند و می‌گویند این سیاست‌های چهل‌وچهارساله جواب نداده‌اند و باید به نحوی که رضایت مردم حاصل شود تغییر پیدا کنند. امروز شرایط جهان تغییر کرده و همواره در حال تغییر است؛ ما باید مطابق با شرایط و زمان پیش برویم تا رضایت مردم حاصل شود و مشکلات مردم حل شوند.”

(ویدئو: گفتگوی رحیم بندویی با تلویزیون صدای آمریکا)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*