مولوی عبدالحمید: مسئولان به مشکلات مردم بندر کلاهی و مناطق ساحلی رسیدگی کنند/ جامعه به اتحاد نیاز دارد؛ به ریش سفیدان بی حرمتی نکنید

به گزارش رسانک، امروز جمعه ٢۴ شهریور ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ،امام جمعه زاهدان با اشاره به یورش نیروهای نظامی و امنیتی به منطقه بندر کلاهی در شهرستان میناب اقلیم بلوچستان، گفته است که طرح تصرف سواحل بلوچستان (توسعه سواحل مکران) یکی از مسائلی است که سبب نگرانی مردم منطقه شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفته “قبلا شنیده می‌شد که با اجرای این طرح در مناطق ساحلی ممکن است مردم بسیاری از روستاهای تاریخی از زمین‌های آبا و اجدادی خودشان کوچ داده شوند و شرکت‌های گردن‌کلفت هزاران هکتار را به نام خودشان ثبت کنند و مردمی که فقر و رنج و مشکلات را تحمل کرده‌اند و از سرزمین خودشان و مرزهای ایران در مقابل حملات متجاوزان دفاع کرده‌اند و در این راه کشته داده‌اند، کنار زده شوند. از چیزهایی که این روزها شنیده می‌شوند معلوم می‌شود که همین روند در حال انجام است؛ این را الله تعالی و وجدان انسانی قبول نمی‌کند.”

وی افزوده است که “مردم بندر کلاهی چند مرتبه است که با مشکلات مواجه می‌شوند. در حادثۀ اخیر هم بسیاری از قایق‌های مردم در آتش سوخته‌اند و ضایعات زیادی پیش آمده است. ملت گرسنه و فقیر و محتاج است. کسانی که سوختبری می‌کنند از سر ناچاری و بدبختی این کار را می‌کنند وگرنه هیچ انسان عاقلی حاضر نیست جان خود را به خطر بیندازد. لذا این حق مردم است که بر آنها ترحم شده و به آنها رسیدگی شود. امیدواریم مشکلات مردم عزیز بندر کلاهی و سایر مردم مناطق ساحلی بلوچستان مورد توجه قرار بگیرند. اگر در آنجا حق‌کشی صورت بگیرد مردم اعتراض خواهند کرد.”

گفتنی است که روز پنجشنبه ١۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، چندین خودروی نیروهای انتظامی و یگان ویژه به بندر کلاهی از توابع شهرستان میناب یورش برده و ضمن آتش زدن احشام مردم فقیر منطقه، اموال انها را نیز از بین برده بودند. این چندمین یورش و غارتگری نیروهای نظامی و امنیتی در طول چند ماه اخیر به این منطقه بود.

مولوی عبدالحمید در بخش پایانی سخنان‌شان بر لزوم «حفظ حرمت‌ها» توصیه کرده و گفت: “اخیرا در فضای مجازی یک‌سری اهانت‌هایی صورت می‌گیرد. جامعۀ ما به وحدت و انسجام بیشتر نیاز دارد و اگر توهین بشود شیاطین انسی و جنی وارد می‌شوند و فاصله‌ها را بیشتر می‌کنند. توصیۀ بنده به همه آن است که به هیچ فردی، اعم از اینکه عملکردش به مذاق‌مان می‌خورد یا نه، بی‌حرمتی نشود و حرمت همۀ افراد مخصوصا حرمت علما و ریش‌سفیدان و سایر اقشار رعایت شود.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*