صحنه‌هایی زیبا از پرواز پرندگان بر فراز مسجد مکی

رسانک/ شامگاه امروز شنبه ١٨ شهریور ماه ۱۴۰۲، تصاویر دریافتی از زاهدان و مسجد مکی نشان می‌دهد که پرواز ده‌ها پرنده بر فراز این مسجد بزرگ، صحنه‌هایی زیبا بوجود آورده است.

مسجد مکی، مکانی است که اکنون کمتر کسی در ایران وجود دارد که اسمش را نشنیده باشد. محلی که در اطراف آن در تاريخ ٨ مهر ماه ١۴٠١، جنایتی از سوی نیروهای سرکوبگر رژیم جمهوری اسلامی ایران رخ داد که در تاریخ ثبت و لکه ننگی برای حاکمان جمهوری اسلامی و در راس آن علی خامنه ای به عنوان رئیس کل قوا ماندگار شده است.

مسجد مکی بعد از کشتار شهروندان بلوچ در مهر ١۴٠١، ضمن تبدیل شدن به محل اتحاد و همبستگی به محل دادخواهی و اعتراض علیه ظلم و ستمی شد که در طول بیش از چهل سال اخیر بر ملت بلوچ روا داشته بودند.

این مسجد که پس از تخریب مسجد شیخ فیض در مشهد در بهمن ماه سال ١٣٧٢ و بدنبال آن اعتراضات گسترده مردمی، هدف گلوله های دژخیمان جمهوری اسلامی قرار گرفته بود و چندین شهروند بلوچ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شدند در طول یک سال اخير و بدنبال خیزش زن، زندگی ،آزادی نیز بارها از سوی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی مورد تعرض قرار گرفته و به آن تیراندازی و هتک حرمت شده است.

فراموش نکنیم که این مسجد علیرغم اینکه چندین دهه از آغاز به کارش گذشته ولی همچنان بطور کامل تکمیل نشده و همه هزینه‌های ساخت آن را مردم پرداخت کرده‌اند و جمهوری اسلامی که خود را “ام القرای جهان اسلام” معرفی می‌کند نه تنها کمترین کمک و هزینه‌ای برای ساخت آن نکرده بلکه با توطئه های گوناگون تلاش داشته که آن را به نحوی از بین ببرد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*