مولوی عبدالحمید: “این وظیفه شما بود که نزد صاحبان عزا می‌رفتید و به موضوع‌شان رسیدگی می‌کردید”

به گزارش رسانک، امروز جمعه ١٧ شهریور ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ،امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: از یکی از مسئولان استانی در مورد رسیدگی به جریان جمعه خونین سؤال شده و ایشان جواب داده که اینها نزد من نیامدند تا مسأله را حل کنم بلکه نزد کسانی دیگر رفتند در حالیکه کار در دست من بود. (این مسئول درحالی این سخنان را مطرح کرده است که) از لحاظ عرف این وظیفۀ شما مسئولین است که نزد کسی بروید که تلفات داده و دچار نقصان شده و صاحب درد و عزاست. این وظیفۀ شما بود که موضوع را پیگیری می‌کردید.

مولوی عبدالحمید در ادامه افزود: وقتی کاری از دست یک مسئول ساخته است باید احساس مسئولیت کند و دنبال رسیدگی باشد و به وظیفه‌اش عمل کند، نه اینکه منتظر باشد دیگران نزد او بیایند. لذا زیبا بود که شما باربار نزد کسی که صاحب درد و عزا است بروید و به موضوع رسیدگی کنید. البته شاید این بهانه‌ای بوده که در پاسخ به سؤال آن شخص گفته شده است، اما انسان نباید این مسائل را بهانه قرار دهد.

وی ادامه داد: شما و همۀ مسئولان می‌دانید که در جریان جمعه خونین زاهدان مردم هیچ تقصیری نداشتند. مسئولان در جاهای مختلف به این موضوع اعتراف کرده‌اند و از رهبری گرفته تا سایر مسئولان می‌دانند که در اینجا کار ناحقی صورت گرفته است؛ وقتی کار ناحقی اتفاق افتاده، شما باید عدالت را اجرا می‌کردید. اینها شهروند شما بودند و حفظ امنیت مردم از وظایف حاکم است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*