ادعای وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری عاملان ربایش و قتل یک زوج پناهنده بلوچ در ايرانشهر

به گزارش رسانک، روز جمعه ١٧ شهریور ماه ۱۴۰۲، رسانه‌های وابسته به رژیم جمهوری اسلامی ایران طی یک خبر مدعی شدند که نیروهای وزارت اطلاعات، عاملان ربایش و قتل دو شهروند بلوچ که از شرق بلوچستان به شهر پهره (ايرانشهر) پناهنده شده بودند را دستگیر کرده‌ است.

در این گزارش بدون ذکر نام دستگیرشدگان و جزئیات آن آمده است که یک تیم تروریستی شش نفره که عامل ربایش و قتل فجیع خانواده بلوچ بودند، توسط نیروهای امنیتی شناسایی و بازداشت شده‌اند.

گفتنی است که در روز سه‌شنبه ١٧ مرداد ماه ۱۴۰۲، یک زوج اهل تربت از شرق بلوچستان، به نام های “سمیر بلوچ” و “هانی گل بلوچ” که بدلایل سیاسی به غرب بلوچستان پناهنده شده و در ايرانشهر سکونت داشتند توسط افراد مسلح ناشناس از منزل محل سکونت ربوده شدند.

چندی بعد در ٢٩ مرداد ماه ۱۴۰۲، پیکر این شهروندان بلوچ در اطراف روستای گیدبست واقع در دهستان گُشت بخش مرکزی شهرستان شستون (سراوان)، در حالی که صورت هایشان با آتش سوخته بود، کشف و احراز هویت شدند.

در گزارش رسانه‌های رژیم جمهوری اسلامی آمده است که بدنبال “حادثه فجیع و مطالبه مردم شریف استان، این اداره اقدام به تحقیقات گسترده و همه جانبه درون و برون مرزی نموده که با عنایات الهی و نیز همکاری متعهدانه هموطنان غیرتمند بلوچ، تمامی اعضای تیم تروریستی شناسایی و بازداشت شدند.”

این در حالی است که روزانه شهروندان در بلوچستان شاهد قتل و ناامنی‌های بسیاری هستند که هرگز توسط نهادهای امنیتی پیگیری نشده و آمار کشتار هر ماه نسبت به ماه قبل نگران کننده تر می‌شود.

لازم به ذکر است که ربایش و قتل سمیر و همسرش هانی پس از آن توسط افراد مسلح ناشناس رخ داد که سه روز قبل از حادثه برادر سمیر به نام “عبدالرئوف برکت” که معلمی ٢٢ ساله بود با فتوای یک روحانی افراطی نزدیک به رژیم جمهوری اسلامی پاکستان بدلیل واهی “توهین به مقدسات” در شهر تربت به قتل رسید.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*