نماینده علی خامنه ای ضمن خرابکار خواندن روحانیون اهل سنت خواستار تنبیه آنها شد

به گزارش رسانک، روز پنجشنبه ٩ شهریور ماه ۱۴۰۲، مصطفی محامی، نماینده علی خامنه ای در استان بلوچستان و سیستان در دیدار با برخی از ریش‌سفیدان و سران نه چندان مطرح در خاش گفت: “بیشترین تضمین برای آزادسازی روحانیون خود این افراد هستند و باید متنبه شده و دست از خرابکاری‌های خود بردارند چرا که ایجاد اخلال در امنیت تعارف بردار نیست.”

وی به مصاحبه برخی روحانیون با به گفته او “شبکه‌های معاند” اشاره کرده و ضمن “دشمنان نشان دار” خواندن این رسانه‌ها گفته است که “قرار نیست چون فرد، عالم است آزادانه عمل کند.” این در حالی است که همواره سخنان روحانیون در خطبه‌های نماز جمعه و گفتگو با رسانه‌ها، بیان مطالبات بحق و خواسته‌های اصلی مردم بوده‌ است.

محامی همچنین با بیان سخنانی غیرواقعی و فریبنده افزوده است که “حتی در برابر علمای شیعه هم به همین شکل برخورد می‌شود و یکی از گلایه‌های شیعیان از ما این است که چرا وقتی یکی از علمای شیعه یک دهم علمای اهل سنت حرف می زند با آن‌ها برخورد جدی کرده و به دادگاه روحانیت می‌برید ولی در برابر اهل سنت با وجود اینکه هر هفته حرف خلاف می‌زنند اما اقدامی صورت نمی‌گیرد.”

این در حالی است که بسیاری از افراد نزدیک به حاکمیت، مداحان و روحانیون شیعه بارها به مشاهیر و صحابه مورد احترام اهل سنت توهین کرده‌اند ولی هرگز فشاری از سوی دستگاه‌ قضایی بر روی آنها متوجه نشده است و آزادانه و در رسانه‌ها سخن گفته‌اند.

نماینده علی خامنه ای در بلوچستان گفته که روحانیون اهل سنت منصف نیستند و دستاوردها و خلاها را در کنار هم نمی‌بینند و اینگونه نیست که علمای اهل سنت به خاطر دفاع از مردم و بیان مطالبات آن‌ها در زندان باشند و همچنین آزادی این افراد هم مطالبه عمومی مردم نیست.

گفتنی است که یکی از خواسته‌های اصلی مردم در طول یکسال گذشته و اعتراضات روزهای جمعه ضمن مجازات عاملان و آمران جنایت جمعه های خونین زاهدان و خاش، آزادی روحانیون و زندانیان سیاسی نیز بوده است.

مصطفی محامی در ادامه افزوده است که با برخی روحانیون ارتباط داریم و جلسات به صورت خصوصی برگزار می‌شود اما آنها از رسانه‌ای کردن این جلسات واهمه دارند.
وی با این سخن اعتراف کرده که این دیدارها اگر هم صورت گرفته، خواست مردم نبوده و خود افراد شرکت کننده در این جلسات هم از خشم مردم و طرد شدن از سوی جامعه بلوچستان واهمه دارند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*