مولوی عبدالحمید بار دیگر خواستار جدایی دین از سیاست شد

به گزارش رسانک، امروز جمعه ١٠ شهریور ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه همچون گذشته خواستار عدم دخالت حکومت در امور مذهبی شد و نسبت به تبعیضاتی که رژیم جمهوری اسلامی ایران بر علیه اهل سنت روا داشته انتقاد کرد.

مولوی عبدالحمید گفت که در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی از سوی حاکمیت برای کنترل کردن امور مذهبی اهل سنت شده ولی ما به خواسته انها تن در نداده‌ایم و نمی‌خواهیم که یک روحانی شیعه بر امور ما رسیدگی کند.

وی ادامه داد که مدارس و مناطقی که این خواسته حاکمیت را پذیرفته اند، اکنون یا تعطیل شده‌اند و یا افراد کمی به آنجا جهت تحصیل می‌رود زیرا مردم معتقدند که این مدارس حکومتی هستند.

مولوی عبدالحمید همچنین بار دیگر تأکید کرد که تبعیضات گسترده در بلوچستان و کردستان و سایر مناطقی که اهل سنت دارد، وجود دارد. وی گفت: در طول چهار دهه اخیر هیچ بلوچ و اهل سنتی در شورای تامین استان حضور نداشته در حالی که اکثریت این استان سنی هستند.

امام جمعه دزاپ (زاهدان) اضافه کرد که همچنان خواسته های ما ملی هستند و تاکید کرد که رژيم جمهوری اسلامی ایران به خواست مردم از همه ملت ها، ادیان، و مذاهب احترام گذاشته و به خواسته مردم تن در دهد.

@

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*