وزیر خارجه طالبان خطاب به جمهوری اسلامی ایران: شمار زندانیان ما کمتر از اعدامیان شماست

رسانک/ متقی، وزیر خارجه طالبان اخیراً در یک سخنرانی خطاب به سران رژیم جمهوری اسلامی ایران که از طالبان خواسته بودند، حکومت همه شمول داشته باشند گفته است که “در زندان‌های ما آنقدر زندانی وجود ندارد که شما روزانه اعدام می کنید.”

امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان اضافه کرده است که «تو که همیشه ما را به حکومت همه‌شمول و فراگیر توصیه می‌کنی آیا حکومت خودت همه‌شمول است؟»

وی در ادامه افزوده که “آیا در حکومت خود حقوق شهروندانت را داده‌ای؟ در زندان‌های ما آنقدر زندانی وجود ندارد که شما روزانه اعدام می‌کنید. در کشور شما هزاران انسان مفقود الاثر هستند که کسی احوال آنها را ندارد.”

گفتنی است رژیم جمهوری اسلامی ایران در حالی طالبان را به نداشتن دولت همه شمول متهم می کند که ملل ساکن در جغرافیای ایران، نه تنها در بدنه حکومت جایی ندارند بلکه از ساده ترین حقوق شهروندی نیز محروم هستند.

ملت بلوچ در رژیم مرکزگرای ایران از شناسنامه که بیانگر هویت فرد است محروم می باشد و از تحصیل به زبان مادری منع شده و هیچ سهمی از منابع طبیعی و خدادادی بلوچستان به او تعلق نگرفته و بالاترین میزان اعدام در بین شهروندان ایران به ملت بلوچ تعلق دارد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*