تداوم قطع ارتباط مخابراتی اهالی روستای بندان علیرغم پیگیری های مکرر مردم در شهرستان سرباز

به گزارش رسانک، علیرغم پیگیری های مکرر اهالی روستای بَندان در شهرستان سرباز با گذشت حدود یک ماه از بارش های سنگین باران و جاری شدن سیلاب در اوایل مرداد ماه ۱۴۰۲ که منجر به تخریب زیرساخت های مخابراتی این روستا شده بود، شهروندان همچنان از دسترسی به ارتباطات مخابراتی و اینترنتی محروم هستند.

این روستا با جمعیتی بالغ بر هزار نفر از جمله روستاهایی است که سالهاست اهالی آن با مشکلات برقراری ارتباط مخابراتی و اینترنتی مواجه هستند و علیرغم پیگیری های مکرر شورا و دهیار این روستا، مسئولان شهرستان سرباز از جمله فرماندار و رئیس مخابرات هیچگونه اقدامی برای رفع این مشکل انجام نداده‌اند.

بر اساس این گزارش، مردم و شوراهای این روستا بارها از مسئولین شرکت مخابرات و حتی فرمانداری و بخشداری شهرستان سرباز در طی دو سال اخیر درخواست رسیدگی و رفع مشکلات داشته‌اند ولی همچنان با بی توجهی و بی تفاوتی مسئولین روبرو هستند.

گفتنی است که بدنبال بارش باران های اخیر در هفته اول مرداد ماه ۱۴۰۲ و جاری شدن سیلاب در رودخانه سرباز، چندین تیر تلفن و حدود سیصد متر از کابل وایفای خانگی نیز طعمه سیل شده است.

گفته می‌شود که اکثر قسمت های این روستا فاقد آنتن دهی تلفن همراه است و اهالی این روستا مجبورند برای برقراری ارتباط به پشت بام‌ برخی از خانه‌ها و یا ارتفاعات بروند تا بتوانند از طريق تلفن همراه ارتباط برقرار کنند.

این در حالی است که شورای این روستا با پیگیری های مستمر، مدتهاست که توانسته مجوز دکل جدید تلفن همراه را بگیرد ولی بی‌کفایتی و بی توجهی مسئولان امر باعث شده تا همه روستاهای اطراف آن با وجود اینکه همزمان درخواست دکل مخابراتی داشته‌اند، صاحب دکل شوند ولی دکل این روستا همچنان جانمایی نشده و بیش از یک سال است که مسئولان قول داده اند به زودی کار نصب دکل توسط پیمانکار آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که روستای بندان در ابتدای مسیر سرباز_چهبار و پس از پل سرباز قرار دارد و با توجه به موقعیت مناسبی که دارد سالانه پذیرای گردشگران زیادی می‌باشد ولی نبود سیگنال مخابراتی علیرغم اینکه اهالی این روستا را با معضل ارتباطات مواجه ساخته برای مسافران نیز مشکلاتی بوجود آورده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*