تصاویری از انتقال پیکر “میثم چندانی”، زندانی سیاسی بلوچ اعدام شده به زادگاهش

رسانک/ ویدئویی از انتقال پیکر زندانی سیاسی بلوچ “میثم چندانی (دهقانی)” که سحرگاه روز شنبه ٢٠ آبان ماه ۱۴۰۲ بعد از تحمل ١٢ سال حبس، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شد، به روستای ناهوگ از توابع شهرستان شستون (سراوان) برای به خاک سپرده شدن منتشر شده است.

امروز شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲، حکم‌ اعدام زندانی سیاسی بلوچ “میثم چندانی (دهقانی)”، ۳۲ ساله، فرزند محمد اهل منطقه بخشان شهرستان سراوان که روز چهارشنبه هفته قبل پس از تحمل بیش از ۱۲ سال‌ حبس، به همراه یک زندانی دیگر به قرنطینه زندان مرکزی زاهدان جهت اجرای حکم اعدام منتقل شده بود به اجرا در آمد.

میثم چندانی سحرگاه روز ۶ شهریور ماه ۱۳۹۰، با یورش نیروهای اداره اطلاعات سراوان به منزل پدری وی در منطقه بخشان سراوان با اتهامات سیاسی و امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان منتقل شده و پس از حدود یک سال نگهداری در این بازداشتگاه و تحمل شکنجه های جسمی و روحی از نوع «تخت معجزه» و اعتراف اجباری به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است.

وی پس از چند سال از دادگاه با ریاست قاضی «عباس علی رجوی» تحت اتهامات، «اقدام علیه امنیت کشور»، «عضویت در گروه‌های مخالف نظام (جندالله)»، و «محاربه از طریق اقدام مسلحانه» به اعدام محکوم شده است.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*