ربوده شدن یک زوج بلوچ اهل شرق بلوچستان توسط افراد مسلح ناشناس در ایرانشهر

به گزارش رسانک، شامگاه سه شنبه ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲، یک زوج بلوچ اهل شرق بلوچستان در شهر پهره (ایرانشهر) توسط افراد مسلح ناشناس از منزل محل سکونت خود ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل شدند.

هویت این زوج بلوچ “سمیر بلوچ” و “هانی گل (هانی) بلوچ” عنوان شده که برادر و عروس “عبدالرئوف برکات”، معلم ٢٢ ساله که در روز ١۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، به اتهام دروغین “کفرگویی” و با فتوای یکی از روحانیون نزدیک به رژيم جمهوری اسلامی پاکستان به قتل رسیده بود، عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این زوج بلوچ اخیراً برای در امان ماندن از افراطیون دینی از شهر تربت در شرق بلوچستان به شهر پهره در غرب بلوچستان پناه آورده بودند.

گمان می‌رود این زوج پناهنده بلوچ با توجه به سوابق رژیم جمهوری اسلامی ایران و مراودات نزدیک با پاکستان توسط نیروهای امنیتی ایران و با همکاری فریب‌خوردگان و نزدیکان مُلا شهمیر؛ صادر کننده فتوای قتل معلم بلوچ، ربوده شده باشند.

گفتنی است که کشته شدن عبدالرئوف با فتوای ملا شهمیر باعث اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف شرق بلوچستان، بویژه شهر تربت شده بود.

لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر بسیاری از پناهندگان سیاسی شرق بلوچستان در شهرهای غربی و بالعکس توسط نهادهای امنیتی دو کشور ترور و یا بازداشت و سپس مُسترد شده‌اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*