یک معلم بلوچ، قربانی افراط گرایی مذهبی در شهرستان مرزی تربت در شرق بلوچستان

به گزارش رسانک، روز‌ شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۲، “عبدالرئوف برکات”، معلم ۲۲ ساله بلوچ، در شهر تربت واقع در شرق بلوچستان، بر مبنای فتوای یکی از علمای تندروی مذهبی، به اتهام واهی «کفرگویی»، با رگبار گلوله کشته شد.

قتل رئوف در حالی توسط افراد ناشناس در نزدیکی قبرستان منطقه ملک آباد، انجام گرفته که وی قصد داشته در جلسه‌ای که روحانیون منطقه جهت ادای توضیح و شفاف‌سازی ترتیب داده بودند، شرکت کند.

بر اساس این گزارش، رئوف بارها اتهام وارده را رد کرده و اعلام کرده بود که مرتکب خطایی نشده ولی با وجود این از همگان عذرخواهی کرده بود.

گفتنی است قتل این معلم بلوچ، با اعتراضات بسیار شدید در شرق بلوچستان همراه بوده و مردم در اعتراض و مخالفت نسبت به صدور چنین احکامی، تظاهرات کرده اند.

در سال‌های اخیر رژیم جمهوری اسلامی پاکستان با الگو گرفتن از ایران تلاش‌های بسیاری برای ایجاد جنگ های مذهبی در شرق بلوچستان کرده و اکنون با توجه به اینکه روحانی صادر کننده فتوای قتل این معلم جوان، نزدیک به حکومت بوده، مردم بلوچستان خشم خود را در تظاهرات خیابانی نشان داده‌اند.

لازم به ذکر است که مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه دزاپ (زاهدان) و از روحانیون برجسته منطقه، خصوصاً بلوچستان، بارها افراط و تندروی مذهبی را نفی کرده ولی برخی از مردم همچنان تحت تاثیر و القای افراطی گری های مذهبی، دست به اقدامات خشونت آمیز می زنند که نتیجه ای جز پیشبرد سیاست‌های رژیم های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نخواهد داشت.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*