جولان پزشکان قلابی در شهرهای مختلف بلوچستان زیر سایه بی تفاوتی مسئولان بهداشت و درمان

به گزارش رسانک، طی روزهای اخير موجی از نگرانی مردم در شهرهای مختلف بلوچستان از جمله چهبار، پهره (ايرانشهر) و دزاپ (زاهدان) بابت وجود ده‌ها پزشک قلابی در فضای مجازی این استان شکل گرفته است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از پزشکان حاضر در بلوچستان با مجوزهای غیر رسمی و غیرتخصصی از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور مشغول به کار شده‌اند که این امر باعث بالا رفتن نگرانی مردم نسبت به سلامت خود شده است.

گفته می‌شود اکثر این پزشکان که هیچگونه تخصصی در زمینه کاری خود ندارند با استفاده از صفحات اینستاگرام خود تبلیغات گسترده جهت جذب بیمار می‌کنند. این در حالی است که تحقیقات فعالان اجتماعی بلوچ نشان می‌دهد اکثر آنها با توجه به روابط و ضوابطی که با مقامات وزارت بهداشت و همچنین مسئولان بهداشت و درمان استان دارند، توانسته‌اند مجوزهای قلابی گرفته و اقدام به مداوای مردم کنند.

گفتنی است که این افراد با عناوین مختلف از جمله زیبایی، پوست و… از شهرستان های مختلف ایران به شهرهای بلوچستان علی الخصوص چابهار آمده‌اند و بطور خصوصی مطب باز کرده‌اند و در قبال فعالیت‌های خود به هیچ یک از بیماران پس از مداوا پاسخگو نیستند.

لازم به ذکر است که با توجه به زیرساخت‌های ضعیف بهداشتی و عدم وجود متخصص بسیاری از بیماران بلوچ مجبورند جهت مداوا به استان هایی همچون کرمان و یزد سفر کنند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*