تکمیلی زخمی شدن دستکم یک شهروند بلوچ در پی یورش و تیراندازی نیروهای نظامی به منزلی در روستای جکیگور

زخمی شدن دستکم یک شهروند بلوچ در پی یورش و تیراندازی نیروهای نظامی به منزلی در روستای جکیگور/ چهار نفر از جمله فرد مجروح بازداشت شدند

به گزارش رسانک، صبح امروز پنجشنبه ١٢ مرداد ماه ۱۴۰۲، ده‌ها نیروی نظامی و امنیتی پس از محاصره روستای جکیگور از توابع شهرستان راسک با یورش و تیراندازی به منزلی در این روستا باعث زخمی شدن دستکم یک نفر شده و به همراه او سه نفر دیگر نیز بازداشت شدند.

هویت شهروند مجروح “محسن آسکانی”، اهل منطقه آشار از توابع شهرستان سرباز و ساکن جکیگور عنوان شده که پس از اصابت گلوله توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

این یورش به منزل مسکونی که در آن زنان و کودکان نیز حضور داشته‌اند باعث شده تا منزل تخریب شده و همچنین دستکم یک دستگاه خودرو بطور کامل در آتش بسوزد.

در همین راستا رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرده‌اند که “یک تیم چهار نفره وابسته به گروهک های استکبار جهانی در جنوب شرق کشور” را متلاشی کرده‌اند.

این ادعای سپاه پاسداران در حالی مطرح می‌شود که این افراد مستاجر این منزل بوده‌اند که مدتی پیش از روستای پتکان در بخش آشار از توابع شهرستان سرباز به جکیگور نقل مکان کرده‌ بودند و افرادی عادی از جامعه بودند و با خانواده خود در حال زندگی بودند.

نیروهای امنیتی با استفاده از سلاح های سبک و سنگین، بدون توجه حضور کودکان و زنان به منزل مسکونی حمله کرده‌اند که این اقدام آنها بر خلاف قوانين بین‌المللی بوده زیرا اصولا نیروهای نظامی و امنیتی موظف هستند که قبل از هرگونه اقدامی در رابطه با محلی که زنان، کودکان و افراد بیگناه حضور دارند، با استفاده از بلندگو از آنها درخواست تسلیم شدن کرده و یا به افراد بیگناه اجازه خروج بدهند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*