مردم زاهدان در سی و هشتمین جمعه‌ی اعتراضی به خیابان آمدند

به گزارش رسانک امروز ۲ تیرماه ۱۴۰۲ مردم زاهدان با وجود جوّ امنیتی شدید، بازداشت‌های گسترده و استقرار نیروهای سرکوب جهت بازداشتن مردم از شرکت در نماز جمعه‌ی مصلای مسجد مکّی بار دیگر به خیابان آمده و شعارهایی علیه رژیم حاکم سر دادند. معترضان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی ابراز نمودند: “ملت‌های غیر فارسی مستحق تحصیل به زبان مادری، مستحق داشتن احزاب سیاسی و مستحق تعیین سرنوشت برای آینده‌ی خود می‌باشند”.

گزارش‌های رسیده به رسانک حاکی از آن است که اینترنت در زاهدان به شدت دچار اختلال شده و در بسیاری نقاط امکان وصل شدن به اینترنت جهانی وجود ندارد.

رژیم جمهوری اسلامی پس از تلاش ناکام خود جهت حذف فیزیکی مولوی عبدالحمید و در نتیجه‌ی آن ترس از خشم بیشتر مردم بلوچ، پیام روز شه شنبه مولوی عبدالغفار نقشبندی جهت دعوت مردم بلوچستان و ایران به تظاهرات خیابانی و همچنین در پی فراخوان‌های فعالین داخل بلوچستان مبنی بر شرکت در تظاهرات امروز در سراسر بلوچستان فضای امنیتی را تشدید نموده و اقدام به بازداشت‌ بسیاری از شهروندان بلوچ که برای اقامه‌ی نماز رفته بودند نموده است. طبق گزارش‌های رسیده به رسانک نیروهای نظامی و امنیتی با ده‌ها خودروی شخصی (اکثرا سمند سفید رنگ) اقدام به بازداشت شهروندان بلوچ در خیابان‌های مدنی، توحید، خیام و مدرس و در محدوده‌ی مسجد مکّی و مصلای آن نموده‌اند.

رژیم در روزهای گذشته اقدام به گسیل نیروهای سرکوب به بلوچستان از دیگر مناطق ایران نموده بود، در کنار این نیروها طبق ویدئوهای رسیده به رسانک شاهد حضور گسترده‌ی نیروهای نظامی و امنیتی دیگری در جاده‌ی کمربندی و ورود آن‌ها به داخل شهر زاهدان هستیم که موید آن است که این نیروها از شهرهای شمالی به زاهدان اعزام شده‌اند.

همچون هفته‌های گذشته پخش زنده‌ی سخنرانی مولوی عبدالحمید به دلیل اختلال شدید در اینترنت قطع شد.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*