ماهگلی: «در جریان کشتار جمعه خونین زاهدان دو مامور بازداشت شدند»

به گزارش رسانک، ابوالفضل ماهگلی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان در رابطه با پرونده کشتار جمعه سیاه بلوچستان در شهر دُزاپ (زاهدان) در هشتم مهر ماه ١۴٠١، از بازداشت فقط دو نیروی نظامی خبر داد.

آقای ماهگلی در گفتگو با رسانه‌های جمهوری اسلامی گفت: “هم اکنون در بخشی که متهمین هستند، تحقیقات پرونده تقریبا کامل و دو مامور بازداشت شدند و نفرات دیگری هم متهم هستند.”

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بلوچستان و سیستان علت تاخیر در رسیدگی به پرونده کشتار جمعه سیاه بلوچستان را که تاکنون منجر به صدور کیفرخواست و به دادگاه ارسال نشده، عدم تکمیل اسناد و مدارک از جمله گواهی انحصار وراثت که برای دادگاه مهم است عنوان کرده است.

وی افزود: “برخی از زخمی شدگان نیز باید گواهی های طول درمان را از پزشکی قانونی اخذ می کردند که پیگیری کردیم که هر چه زودتر انجام و پرونده جهت صدور رای به دادگاه ارسال شود.”

این در حالی است که در روز جمعه ۸ مهر ماه ١۴٠١ ، ده‌ها نیروی نظامی و امنیتی در مناطق مختلف شهر زاهدان اقدام به تیراندازی به سمت معترضان بلوچ کردند.

با توجه به اذعان مقامات قضایی و نظامی، بازداشت تنها دو مامور نظامی در جریان کشتار جمعه خونین زاهدان که منجر به کشته و زخمی شدن صدها معترض بلوچ شد، سیاه نمایی و پاک کردن صورت مسئله است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*