مفتی عبدالرحمن عمرزهی: ما روحانیون نان مردم و دین را خورده‌ایم و هرگز خیانت نخواهیم کرد

به گزارش رسانک، مفتی عبدالرحمن عمرزهی امام جمعه مسجد حسنین پهره در مراسم فارغ التحصیلی تعدادی از طلاب حوزه علمیه منبع العلوم کوهون در شهرستان سرباز نسبت به رخ دادهای کشور و استان واکنش نشان داد.

مفتی عمرزهی گفت: “همه بدانند ما نان این مردم را در مدارس دینی خورده ایم، نان دین را خورده ایم و هرگز به این نان خیانت نخواهیم کرد.”

این روحانی بلوچ اهل سنت با اشاره به فشار بر مردم معترض و اقشار منتقد حاکمیت خطاب به روحانیون اهل سنت گفت: “شما و کسانی که پشت مردم ایستاده اید، مورد امتحان و آزمایش هستید. الله شما را به وسیله تهدید و توهین اهل قدرت آزمایش میکند. بدانید که زندگی می‌گذرد، زمان می‌گذرد و تاریخ ثبت می‌شود و آیندگان قضاوت خواهند کرد. در این امتحان الهی باید پیروزمندانه انشاءالله در بیاییم.”

وی خطاب به کسانی که در مقابل حکومت استقامت می کنند آنها را «صاحبان عزت» عنوان کرده و خطاب به مردمی که پشت «علما» ایستاده اند گفت: “شما را هم الله آزمایش می‌کند در این آزمایش از الله مدد بخواهیم و مجاهدانه بایستیم.”

مفتی عمرزهی با اشاره به تهدید خود از سوی مسئولین درباره خطرات احتمالی علیه خود افزود: “اگر در تقدیر ما زندان و اعدام نوشته شده ما هیچ فراری از تقدیر الهی نداریم. اما همه بدانند ما نان این مردم را در مدارس دینی خورده ایم، نان دین را خورده ایم و هرگز به این نان خیانت نخواهیم کرد و ان شاءالله به این مردم خیانت نخواهیم کرد.”

امام جمعه حسنین پهره (ایرانشهر) در سخنرانی خود خطاب به حاکمیت گفت: “حبس، زندان، شکنجه و پرونده سازی و اعتراف گیری اجباری اینها عاقبت و انجام خوبی ندارد. واقعیتها را در نظر بگیرید که این شرایط بسیار با شرایط گذشته متفاوت است.”

وی همچنین با مورد خطاب قرار دادن محامی نماینده خامنه ای، گفت: “الان عده ای مدعی هستند که این فاجعه بزرگ را یک نفر به وجود آورد و یک مامور را مقصر می‌کنند. همه شما شنیده اید که مولانا عبدالحمید در مجلس علما فرمودند ما را مامورین و سربازان به رگبار نبستند ما را حاکمیت به رگبار بسته، سیستم حکومتی ما را به رگبار بسته است.”

مفتی عبدالرحمن عمرزهی تاکید کرد: “دیگر دوران تهدید و تبعیض و زندان و سیاست زور‌ و ظلم و جور تمام شده است و جواب نمی‌دهید.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*