احضار مولوی محمدحسین گرگیج به دادگاه ویژه روحانیت گرگان

به گزارش رسانک، شب گذشته ٢١ دی ماه ۱۴۰۱، عناصر امنیتی گرگان در اقدامی غیرقانونی طی یک تماس تلفنی با اطرافیان مولوی محمدحسین گرگیج، خواسته‌اند که وی امروز پنجشنبه ٢٢ دی ماه ۱۴۰۱، خود را به دادگاه ویژه روحانیت این شهرستان معرفی کند.

بنا بر اطلاعات رسیده به رسانک، مولوی گرگیج امروز به دادگاه مذکور مراجعه نکرده است.

بدنبال این اقدام فراقانونی نیروهای امنیتی و پس از اطلاع مردم از خبر احضار مولوی گرگیج، هم‌اکنون جو استان گلستان متشنج و تجمعاتی هم در مقابل منزل این روحانی برجسته اهل سنت استان گلستان شکل گرفته است.

بر اساس این گزارش، مردم اهل سنت گلستان خواهان عدم مراجعه مولوی گرگیج به دادگاه ویژه روحانیت هستند و به نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی هشدار داده‌اند، چنانچه بر این خواسته فراقانونی اصرار داشته باشند، اعتراضات گسترده ای شکل خواهند داد.

گفتنی است که جمعه هفته گذشته (١۶ دی ماه ١۴٠١) اکثریت مردم شهرهای آزادشهر و گالیکش به مسجدی که مولوی گرگیج در آن نماز می‌خواند، رفته و نماز جمعه خود را در آنجا و به امامت او خواندند.

در خطبه های نماز جمعه مولوی گرگیج از جمهوری اسلامی نسبت به اتفاقات اخیر و کشتار مردم انتقاد کرده و نسبت به حوادثی که متوجه ورزشکاران از جمله علی دایی، خادم و… پس از حمایت از اعتراضات مردمی با آن مواجه شده‌اند، سخن گفته بود.

فعالان سیاسی و مدنی استان خواستار عقب نشینی دادگاه ویژه روحانیت نسبت هستند و نسبت به دخالت های بی اساس حکومت در مسائل دینی و مذهبی اهل سنت هشدار داده‌ و اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند نسبت به این مسائل بی تفاوت باشند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*