رد بیانیه کذب شورای تأمین بلوچستان توسط دفتر مولوی عبدالحمید

به گزارش رسانک، دفتر امام‌جمعۀ دزاپ (زاهدان) به بیانیۀ شورای تأمین استان بلوچستان و سیستان که پنج‌شنبه ۵ آبان منتشر شد، واکنش نشان داد و بعضی از ادعاهای مطرح‌ شده در این بیانیه را خلاف واقع دانست.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

“در بیانیۀ شورای تامین استان سیستان‌ و بلوچستان که مؤرخ ۵ آبان ۱۴۰۱ منتشر شده است، یک گام مثبت برداشته شده که پذیرفته‌‌اند افرادی در داخل مصلا در جمعۀ خونین زاهدان بی‌گناه کشته و شهید شده‌‌اند، و همچنین برخی از مسئولان انتظامی را عزل کرده‌اند، اما آنچه در بیانیه مذکور خلاف واقع بیان شده، به شرح ذیل است:

1- در بیانیۀ شورای تامین استان سعی شده است صحنه‌های اصلی و واقعی تغییر داده شوند؛ از جمله اینکه گفته شده ۱۵۰ نفر به کلانتری حمله کرده‌اند و عده‌ای از آنان مسلح بوده‌اند که قصد تسخیر کلانتری را داشته‌اند. در حالی که شاهدان عینی و مستند زنده بیان می‌دارند تیراندازی از کلانتری در حالی شروع شده که کسی نزدیک کلانتری حضور نداشته است. این تیراندازی عده‌ای را به سوی کلانتری می‌کشاند که به شعار دادن و پرتاب سنگ اقدام می‌کنند.

2- مستند خود کلانتری یک سلاح کلت کمری و یک اسلحه ساچمه‌ای را نشان می‌دهد و وجود سلاحی دیگر در دست کسی از مردم ثابت نیست. آیا معقول است یک کلانتری را که پر از مأموران مسلح و تجهیزات نظامی است با ابزار فوق تصرف کنند؟! اگر افراد مسلح بودند چرا حتی یک نفر از مأموران مستقر در کلانتری در صحنۀ درگیری مصلا و کلانتری کشته نشده است؟

3- در مورد اتوبوسی که به دیوار کلانتری کوبیده شده است، شاهد موجود است که یکی از مأموران کلانتری راننده اتوبوس را از پشت فرمان بیرون کرده و خودش پشت فرمان می‌نشیند تا اتوبوس را در مقابل درب کلانتری برای حفاظت آن پارک کند، اما چون رانندگی بلد نبوده یا دستپاچه شده است، دو بار اتوبوس را عقب و جلو می‌برد و به دیوار کلانتری می‌کوبد و نهایتا اتوبوس را رها می‌کند و از محل می‌گریزد. لذا تلاش برای تسخیر کلانتری توسط افراد در هیچ عقل و منطقی نمی‌گنجد.

4- در درگیری بعد از نماز مغرب که اطراف مسجد مکی رخ داده، چندین نفر از مردم زاهدان و همچنین سرهنگ هاشمی کشته شده‌اند، در این صحنه از طرف مسجد یک تیر هم شلیک نشده است؛ زیرا تمام درهای ورودی مسجد بسته شده و به کسی اجازۀ ورود داده نشده است تا کسی بالای مسجد نرود.

سرهنگ هاشمی با نیروهای قوی پیاده و سوار از فلکۀ خیام به سمت مسجد حمله می‌کنند و هر کسی را می‌بینند به او شلیک می‌کنند. ساختمان مسجد، حوزه و منزل شخصی حضرت شیخ‌الاسلام زیر رگبار شدید گلوله قرار می‌گیرد”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*