مولوی ساداتی: بی توجهی به مطالبات و فاصله زندگی مسئولان با مردم موجب نارضایتی شده است/ مردم خواهان کرامت انسانی و توجه به حقوق شهروندی هستند

به گزارش رسانک، روز جمعه ۶ آبان ماه ۱۴۰۱ ، مولوی سید عبدالصمد ساداتی ضمن اشاره به تبعیض و نگاه امنیتی به مناطق ملی و مذهبی ، نادیده گرفتن مطالبات ملی و همچنین تفاوت سطح زندگی مردم با مسئولان و آقازاده ها را موجب نارضایتی و خشم مردم دانست و اعتراضات را ناشی از نقض کرامت انسانی و حقوق شهروندی بیان کرد.

امام جمعه شستون (سراوان) در بخشی از خطبه های جمعه گفت: اقشار مردم در زمان‌های مختلف مطالباتی را مطرح کرده اند و دولت‌هایی هم با وعده های گوناگون آمده اند اما خواسته‌ هایی از مردم مغفول و مشکلات روی هم انباشته شده است و اکنون هم شاهد مطالبات و اتفاقات دیگری هستیم.

مولوی ساداتی تصریح کرد: فاصله طبقاتی از زندگی مسئولان و فرزندان آنان در حالی است که زندگی اکثریت و گروه هایی از مردم در زیر خط فقر است.

رئیس شورای عالی روحانیون شهرستانهای شستون، سب سوران ،مئگس و جالک خاطرنشان ساخت: مردم در مناطق مختلف کشور خواهان کرامت انسانی و حقوق شهروندی هستند ، ناکارآمدی ، اشرافی گری مسئولان و زندگی خانواده های آنان در کشورهای مرفه منجر به انباشت نارضایتی و با گذشت زمان تبدیل به خشم و عصبانیت شده است.

امام جمعه شستون در ادامه با اشاره به تحمیل مشکلات در مناطق ملی و مذهبی اظهار داشت: نمونه ای از سختی ها برای مردم ، هزینه های هنگفت برای انسداد مرز بین شستون و پنجگور است اما قاچاقچیان انسان و مواد مخدر در حال تردد هستند و عبور مردم عادی که خویشاوندان آنها در آن سوی مرز قرار دارند و نیز حمل و نقل اندک کالای مردم که بنابر ضرورت صورت می گیرد و هیچگونه ضرر و خطری را متوجه نمی سازد جلوگیری می شود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*