مولوی عبدالحمید: ضعف کشور، یک دست بودن مدیریت است

به گزارش رسانک، امروز جمعه ۶ آبان ماه ۱۴۰۱، مولوی عبدالحمید در سخنرانی مراسم نماز جمعه گفت: «ایران متشکل از مذاهب مختلف است و این مذاهب نیاز به آزادی دارند و نباید در آن‌ها دخالت شود. پس از آن، خواسته‌های قومی است که ایران متشکل از اقوام مختلف نیز هست. متأسفانه در ایران اسلامی از اوایل انقلاب تا به حال گرفتار تبعیض‌های قومی و مذهبی هستیم.»

وی خاطرنشان کرد: «خواسته‌های ما برحق است و زیاده‌خواهی نداریم. همان‌طور که خواسته‌های ملی، خواسته همه ایرانیان است، ما بر خواسته‌های قومی و مذهبی خود نیز پافشاری می‌کنیم و این را حق قانونی خود می‌دانیم. اگر کسی ما را قانع کند که شما این حق را ندارید و دلایلش درست باشد، قانع می‌شویم. ما همیشه گفته‌ایم که سر مویی پا از حق و انصاف فراتر نمی‌گذاریم. ما می‌گوییم رفتار باید عادلانه و منصفانه باشد و همگی باید خدا را در نظر بگیریم.»

مولوی عبدالحمید در ادامه اظهار داشت: «ما در حقوق ملی، آزادی بیان، آزادی قلم و آزادی‌های سیاسی را مطالبه می‌کنیم. ما بارها گفته‌ایم که مشکلات ایران تنها مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست. این یکی از مشکلات است اما مهمتر از آن، مشکلات آزادی است. در ایران تکثرگرایی نیست و تا تکثرگرایی نباشد و تا مجلس و قوه‌های مختلف و ادارات متشکل از افراد شایسته و توانمند همه مذاهب و اقوام و تفکرات گوناگون نباشد، رشد و ترقی نمی‌کند.

وی ادامه داد: اعتقاد من بر این است که ضعف فعلی در مدیریت کشور، به‌خاطر یک‌دست بودن آن است. اگر مدیریت کشور یکدست نمی‌بود و از همه طیف‌ها و توانمندان، ولو اینکه نماز نخواند و دین‌دار نباشد، استفاده می‌کردیم، امروز شاهد این اعتراضات نبودیم. این صدا، صدای ملت شماست. ما خیرخواه شماییم و می‌گوییم این صدا را بشنوید و به خواسته‌هایشان توجه کنید.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*