مولوی ساداتی: اقشار ضعیف در بلوچستان مورد ظلم و تحقیر قرار می گیرند/ بازگشایی مرز شستون (سراوان)، فقط گفتار درمانی است

به گزارش رسانک، روز جمعه ٢٩ مهر ماه ١۴٠١، مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه شهرستان شستون (سراوان) گفت: مردم مرزنشین مورد ظلم و تحقیر ماموران و مسئولان قرار می گیرند، از برخورداری امکانات اولیه زندگی محرومند و در جهت امرار معاش با حمل اندک کالایی ضمن جریمه سنگین، اموال‌ آنها را مصادره می کنند.

مولوی عبدالصمد ساداتی افزود: افرادی که فقیر و مستمند هستند و نان شب را به سختی تهیه می کنند و در فقر مطلق قرار دارند برای مقداری مواد غذایی و مواد شوینده که با موتور سیکلت حمل می کنند ، [ آن هم در مسیر روستا به شهر ] با ایست ماموران و در نتیجه با ضبط موتور و اندک کالایی که دارند مواجه می شوند و صدور جریمه چند ده میلیونی تاسف آور است.

وی تصریح کرد: اختلاسگران و مافیا کم نیستند، کسانی که با کانتینر میلیاردی قاچاق می کنند برخورد شود نه با افراد بی بضاعت که برای شکم خود کار می کنند.

مولوی عبدالصمد ساداتی بار دیگر انسداد مرز شستون برای عموم مردم و استفاده اختصاصی مافیا از مرز را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: در روزهای قبل خبر از بازگشایی گذر مرزی شستون برای عموم مردم اعلام شده بود اما مردم محلی می گویند همچنان مرز مسدود است و با مشکلات حمل و نقل و تردد مواجه هستند.

امام جمعه شستون اظهار داشت: گفتار درمانی موجب درد و رنج و مشکلات مردم را رفع نمی کند، استفاده از نعمت خدادی مرز؛ حق مردم مرزنشین است و نباید برای عده ای بصورت اختصاصی مورد استفاده قرار گیرد و برای مردم دو طرف مرز که در طول تاریخ ارتباط اجتماعی و اقتصادی داشته اند با سختی و مشقت باشد.

لازم به ذکر است که حسین ظریفی فرمانده قرارگاه نیروی زمینی سپاه شهرستان شستون در حالی مدعی خدمت به مردم می شود که به کشتار سوختبران مرز شستون و انسداد مرز برای مردم و استفاده اختصاصی از مرز به همراه سران طوایف متهم است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*