انتقاد مولوی ساداتی از تبعیض و بی عدالتی/ فاجعه خونین دزاپ (زاهدان)/ ایجاد مشکلات در مرز شستون (سراوان) برای مردم

به گزارش رسانک، روز جمعه ٢٢ مهر ماه ١۴٠١، امام جمعه شهرستان شستون (سراوان) با بیان اینکه وحدت بدون برابری و عدالت و رفع تبعیض امکانپذیر نیست، از ناکارآمدی مسئولان و تحمیل مشکلات بر مردم و بی توجهی به کرامت انسانی انتقاد کرد.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی گفت: وحدت فقط یک شعار بی عمل نیست، وحدت با خیرخواهی و رعایت برابری و عدالت، کرامت انسانی و برچیدن تبعیض و ظلم امکان پذیر می شود.

وی در بخشی از سخنان در اشاره به جمعه سیاه بلوچستان در دُزاپ و کشتار معترضان گفت: واقعه تاسف بار جمعه ۸ مهر ماه ١۴٠١ ، با بررسی واقعی و بی طرف و طبق مستندات و توجه به خسارات جانی و مالی ، اقدام عادلانه صورت گیرد، درخواست آزادی افراد بازداشتی که بیگناه و جرمی اثبات نشده مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شستون در بخش پایانی سخنان در اشاره به در تنگنا و مشکلات قرار دادن مردم توسط مسئولان سپاه شهرستان شستون که مسئولیت مرزها در این استان را عهده دار است، گفت: مردم برای رفت و آمد از مرز با مشکلات عدیده مواجه اند، مردم این منطقه بنا بر خویشاوندی و روابط خانوادگی در آن سوی مرز، نیاز ضروری به تردد دارند که این روابط و رفت و آمدها از قدیم الایام برای دیدار بینی یا تجارت مرزی برقرار بوده است، اما اخیرا حتی برای افرادی که مریض و سالخورده بوده اند و یا بدلیل فوت اعضای خانواده ضرورت تردد دارند، از رفت و آمد قانونی آنها جلوگیری شده است.

رئیس شورای عالی روحانیون شهرستان‌های شستون، سب‌سوران، مئگس و جالک خاطرنشان ساخت: مسئولان مرز را برای امنیت کنترل نمایند اما ایجاد مشکلات مضاعف برای مردم و عدم تسهیل در رفت و آمد قابل قبول نیست و گلایه شدید را به دنبال داشته است و به رغم درخواست ها و توصیه های مکرر از مسئولان، آنگونه که شایسته مردم این منطقه است مورد توجه قرار نگرفته است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*