مرکز همکاری احزاب کردستان ایران: کشتار مردم بیدفاع زاهدان را بشدت محکوم می‌کنیم 

پس از قتل جنایتکارانه ژینا (مهسا) امینی و همزمان سرکوب اعتراضات مردمی در شهرهای کردستان و ایران، روز جمعه تظاهراتی مسالمت آمیز در شهر زاهدان به اعتراض به سرکوب و خفقان رژیم صورت گرفت که متاسفانه با شلیک مستقیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خاک و خون کشیده شد.

در حالی که استاندار سیستان و بلوچستان آمار کشته ها را ١٩ نفر اعلام کرد اما منابع محلی آماری بین ٣۶ تا ۵٨ نفر را گزارش داده اند و شماری نیز زخمی شده اند.

بر اساس اظهارات شاهدان عینی به خاطر تیراندازی شدید نیروهای رژیم آمار کشته و زخمی ها افزایش خواهد یافت که در بین آنها کودکان و زنان نیز دیده می شوند.

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران این جنایت هولناک جمهوری اسلامی را در زاهدان بشدت محکوم میکند. ما بر این باوریم که عاملان و آمران این جنایت باید در دادگاههای صالح محاکمه بشوند و این جنایت به مثابه ژنوساید مردم بلوض تلقی بشود.

اظهارات جلادان رژیم در اطلاعیه جدید وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نسبت دادن اعتراضات مردمی در ایران به “عوامل بیگانه”؛ سیاست پوسیده و همیشگی جمهوری اسلامی می باشد.

ما از مجامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشری تقاضا داریم نسبت به این جنایت جدید رژیم سکوت ننمایند. از همه اقشار مردم کردستان و ایران خواستاریم این جنایت هولناک را هرچه بیشتر افشا نمایند و به هر صورت ممکن پشتیبانی خود را از مردم بلوچ و قربانیان زاهدان نشان بدهند. 

بر این باور هستیم شرکت همگان در اعتصاب سراسری روز شنبه پاسخ قاطع مردم ایران به جنایتهای رژیم خواهد بود که یک صدا و متحدانه خواهان برچیده شدن این سیستم فاسد اسلامی هستند.

مرکز همکاری احزاب کردستان ایران

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*