مولوی عبدالغفار نقشبندی: سکوت نمایندگان در قبال تقسیم بلوچستان بزرگترین خیانت به فردای بلوچستان است

به گزارش رسانک، امروز ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۰، امام جمعه موقت شهرستان راسک با اشاره به طرح نژادپرستانه و تفرقه افکنانه تقسيم بلوچستان از سکوت نمایندگان بلوچ در مجلس ایران انتقاد کرد.

مولوی نقشبندی گفت: «بنده بدون پرده و با صراحت اعلام می‌کنم که تمامی مسئولان بشنوند؛ بلوچستان خط قرمز جوانان بلوچ است. بلوچستان بر جریده تاریخ بلوچستان خواهند ماند.»

وی خطاب به نمایندگان بلوچ در مجلس ایران گفت: «من از نمایندگان بلوچ، کسانی که مردم به آنها رای داده‌اند و هم اکنون مُهر سکوت بر زبان آنها حکم فرما هست، می‌خواهم که قفل هایی که بر زبان دارند، آنها را بشکنید. سکوت تا کی؟ محافظه کاری تا کی؟ این صندلی که امروز شما بر آن تکیه زده اید، دیروز بر آنها “هاشم‌زهی” ها، “دکتر امینی فرد” ها و “مولانا نظر محمد دیدگاه” ها تکیه زده بودند. این صندلی بر آنها وفا نکرد، بخدا که بر شما هم وفا نمی‌کند.»

مولوی نقشبندی همچنین با اشاره به صحبت‌های اخیر نماینده تندرو مجلس، حبیب الله دهمرده گفت: «وقتی یک نماینده با جسارت تمام کمر خود را برای نابودی و محو بلوچستان بسته است، مردم از شما (نمایندگان) می‌خواهند که تکلیف خود را در این زمینه مشخص کنید، که شما در کنار مردم خود ایستاده‌ اید یا در کنار مخالفین بلوچستان؟ این را بدانید نمایندگان بلوچ؛ سکوت شما در قبال تجزیه، تقسیم و تغییر نام بلوچستان، بزرگترین خیانت به فردای بلوچستان است.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*