تداوم بازداشت و بلاتکلیفی چهار شهروند در زندان زاهدان (دُزاپ)

به گزارش رسانک به نقل از خبرگزاری هرانا، امروز چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۰، حفیظ الله شاهوزهی، عبدالمالک شاهوزهی، نوراحمد عبدالهی و امیر حمزه رزمگاه، شهروندان اهل زاهدان با گذشت بیش از ۳ ماه از زمان بازداشت در زندان زاهدان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند.

این شهروندان در تاریخ ۶ مرداد ماه امسال توسط ماموران اداره اطلاعات زاهدان بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شدند. این افراد در زمان بازداشت جهت اخذ اعتراف تحت فشار بوده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و نهایتا پس از ۴۰ روز به زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.

این افراد از زمان بازداشت از ملاقات محروم بوده و تنها چند بار اجازه تماس تلفنی با خانواده‌های خود را داشته‌اند و علیرغم پیگیری خانواده‌ها تاکنون پاسخ روشنی در خصوص وضعیت پرونده به آنان داده نشده است.

یک منبع مطلع درباره وضعیت این شهروندان به هرانا گفت: «این چهار جوان از خانواده‌های محروم هستند و شغل آنان جمع آوری و فروش ضایعات است. با این حال به اتهاماتی از جمله فعالیت علیه امنیت ملی متهم شده‌اند. در جریان بازداشت و به دلیل شکنجه دست یکی از آنها شکسته و آثار شلاق و شوکر برقی بر بدن آنها نیز دیده می‌شود.»

به گفته این منبع مطلع پرونده آنان در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان در دست بررسی قرار دارد.

حفیظ الله شاهوزهی، عبدالمالک شاهوزهی، نوراحمد عبدالهی و امیر حمزه رزمگاه، شهروندان اهل زاهدان، حدودا ۱۸ الی ۲۴ ساله هستند و هم اکنون در بند ۶ زندان زاهدان بسر می‌برند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*