معین الدین سعیدی: “بلوچستان در کنار اقیانوس قرار دارد اما همیشه تشنه است”

رسانک/ معین‌الدین سعیدی عضو مجلس ایران با اشاره به «فاجعه کم‌آبی» در استان بلوچستان و سیستان، بر لزوم رسیدگی وزرات نیرو به رفع مشکل کمبود آب شرب در این استان به‌ویژه در مناطق جنوبی استان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: «ابرچالش بی‌آبی در کشور معضل تلخی است که استان‌های جنوبی بیش از باقی استان‌های کشور با آن دست به گریبان هستند.»

سعیدی گفت: «با اینکه بلوچستان و سیستان در کنار اقیانوس قرار دارد، اما همیشه تشنه است. اگر ما در خوزستان با بحران بی‌آبی مواجه هستیم، در بلوچستان و سیستان با فاجعه کم‌آبی و خشکسالی روبرو شده‌ایم.»

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ایران یادآور شد: «در جلساتی که با وزرای پیشنهادی داشتیم موضوع آب در سرفصل مشکلات پیگیری اینجانب عنوان شد. در سفر رئیس جمهور به بلوچستان و سیستان نیز موضوع آب به‌عنوان مهمترین مسئله مطرح و مقرر گردید سدهایی که ایجاد شده‌اند مجهز به شبکه پایین دست سد شوند.»

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس یازدهم اظهار کرد: «طبق وعده وزیر نیرو دسترسی به آب شرب در استان محروم بلوچستان و سیستان ظرف یک سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود. امیدوارم این قول آقای وزیر زودتر عملیاتی و صدای پای آب در این استان محروم کشور شنیده شود.»

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*