هشدار سازمان منطقه آزاد چهبار به شهروندان جهت تصرف زمین هایشان

به گزارش رسانک، اراضی آبا و اجدادی شهروندان بلوچ پس از تصرف از سوی نهادهای دولتی به سازمان منطقه آزاد چابهار واگذار شده‌اند.

گفته می شود تصرف این زمین ها به بهانه “اراضی ملی” توسط نهادهای دولتی تصرف شده اند.

به دنبال پیگیری شهروندان مبنی بر تصرف زمین‌های آبا و اجدادی آنها توسط منطقه آزاد چابهار، این سازمان به اهالی روستاهای پلانی، بهاران، کمبل سلیمان، احمدآباد، گورانکش بالا و کَچو در شهرستان دشتیاری دو هفته مهلت داده است تا مدارک دال بر مالکیت زمین‌های تصرف شده را ارائه کنند.

این در حالی است که این زمین از قدیم الایام و نسل به نسل متعلق به مردم و همواره زیر کاشت محصولات کشاورزی بوده اند و بسیاری از شهروندان بلوچ بدلایل مختلف از جمله هزینه های سنگین دریافت سند، آنها را به صورت رسمی به نام خود ثبت نکرده اند.

در همین حال معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار گفته “پس از پایان مهلت دو هفته‌ای، به درخواست شهروندان رسیدگی نخواهد شد.”

بر اساس گزارش‌های دریافتی، منطقه آزاد چابهار سال گذشته صدها هکتار از زمین‌های آبا و اجدادی اهالی منطقه وشنام‌ها را جهت ساخت پتروشیمی و فرودگاه تصرف کرده است.

اراضی تصرف شده شهروندان پس از توسعه محدوده منطقه آزاد به این سازمان واگذار ‌شده‌اند.

“معین‌الدین سعیدی” عضو مجلس ایران از چهبار روز ۲۴ دی ماه ۹۹ در مجلس شورای اسلامی از ملی شدن ۹۰ درصد زمین‌های آبا و اجدادی شهروندان بلوچ در جنوب استان خبر داده بود.

در فروردين ماه سال جاری مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه شهر دُزاپ نیز الحاق زمین‌های شهروندان به اراضی ملی را اقدامی ظالمانه دانسته بود.

پیشتر نیز در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ اعتراضاتی از سوی شهروندان و مالکان این زمین ها و اعلام مخالفت آنها نسبت به ساخت پروژه های دولتی بر روی زمین های آنها بدون پرداخت هزینه، انجام شده بود.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*