دوربین موبایل شما؛ سلاح شما

به گزارش رسانک، روز گذشته ۲ مرداد ماه ۱۴۰۰، ضرب و شتم یک شهروند در شهرستان نصرآباد (زابل) توسط یک نیروی راهنمایی و رانندگی، موجب نارضایتی مردم و کاربران فضای مجازی در استان بلوچستان و سیستان شد.

بنابر تحقیقات مجموعه رسانک، این قانون گریزی نیروی راهنمایی و رانندگی در مسیر مواصلاتی نصرآباد(زابل)_دوست‌محمد و نزدیکی روستای کلوخی صورت گرفته است.

مشخصات فردی این نیروی خاطی راهنمایی و رانندگی، ستوان یکم “محسن منصوری” میباشد که با وجود اینکه، قانون؛ به فرد جریمه شده حق می‌دهد تا خطا و دلیل جریمه شدن خود را بداند؛ وی از مطلع کردن راننده سر باز می زند.

همچنین کَندن اتیکت روی پیراهن نیروی نظامی در حین انجام وظیفه، جرم محسوب می شود که استوار دوم همراه، مشخصات خود را از روی لباس نظامی اش برداشته است.

در همین حال سرپرست پلیس راه استان بلوچستان و سیستان، سرهنگ مهدی خمر طی مصاحبه ای با رسانه های رژيم بجای اینکه با مامور خاطی برخورد کند، تلاش کرده تا شهروند معترض را مقصر جلوه دهد.

وی همچنین فیلمبرداری و ارسال کلیپ برای به گفته او “کانال های معاند” را به منظور تبلیغات سوء و تشویش اذهان عمومی دانسته است.

وحشت افشای اقدامات فراقانونی نیروهای امنیتی و نظامی حاضر در بلوچستان از سوی مقامات و فرماندهان، نشان می دهد که اینها تا چه اندازه از سلاح مردم، که همان “دوربین موبایل” می‌باشد، ترسیده اند.

با ضبط و رسانه ای کردن اقدامات غیرقانونی مسئولین حکومتی و نظامی چهره اصلی این افراد را به مردم نشان دهید.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*