مشاهده ردپای پلنگ در منطقه دَرَنچین در حوزه شهرستان راسک

به گزارش رسانک، امروز سه‌شنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۰، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست بلوچستان گفت: گزارش های مردمی از نزدیک شدن یک قلاده پلنگ به روستای درنچین از توابع شهرستان راسک خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بلوچستان بیان کرد: در پی گزارش مشاهده شدن یک قلاده پلنگ که گونه ای کمیاب و تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست است، تیم یگان حفاظت محیط زیست شهرستان راسک بلافاصله پس از اطلاع در محل حاضر شد.

وی افزود: تیم اعزامی تعدادی ردپای نامشخص بر اثر تردد افراد و خودروها در اطراف روستا مشاهده کرد و بازدید تا حوزه های اطراف روستا ادامه یافت.

پورمردان اشاره کرد: پس از بررسی های انجام شده موضوع به مسئولین محلی و اهالی بومی منطقه اعلام شد تا با اطلاع رسانی عمومی در سطح منطقه حساسیت در این خصوص و همچنین حفاظت دو منظوره یعنی محافظت از اهالی و از پلنگ انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بلوچستان تصریح کرد: بر اساس گزارش های مردمی در خصوص حمله پلنگ به احشام و دام های اهالی، اقدامات اولیه یگان حفاظت محیط زیست از جمله برنامه های آموزشی، کاشت دوربین های تله ای و … در مناطق و زیستگاه های منطقه انجام داده است.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*