کرونا در بلوچستان/ دادستان کل استان: سردخانه‌ها از جنازه پر شده

به گزارش رسانک، گزارش‌ها حاکی از وخیم بودن وضعیت و کمبود منابع بهداشتی و بیمارستانی در بلوچستان است و با وجود تکذیب‌های مکرر وزارت بهداشت، آمار مبتلایان و مرگ و میر به شدت در حال افزایش است.

مهدی شمس‌آبادی، دادستان بلوچستان و سیستان روز شنبه ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ ، در خصوص وضعیت بحرانی این استان گفته است که “سردخانه ها از جنازه پر شده و واقعیتی است که نمی توان انکار کرد”.

وی ضمن انتقاد از اظهارات مقامات وزارت بهداشت ایران در رد شرایط بحرانی در بلوچستان گفت که “اگر دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت می خواهد موفق عمل کند باید حضور میدانی و نامحسوس داشته باشد و عده ای قابل اعتماد را به عنوان افراد عادی وارد بیمارستان‌ها کند تا درد مردم را حتی برای پذیرش در بیمارستان بفهمند.”

روز پنجشنبه ۱۷ تیر ماه جاری سعید نمکی، وزیر بهداشت، انتقادها از وضعیت بلوچستان را “سیاه‌نمایی” خوانده و گفته بود: “همین الان در سیستان و بلوچستان بالای ۵۰۰ تخت خالی وجود دارد. میزان بیمار بلوچستان ، یک‌چهارم پیکی است که ما در هرمزگان طی می‌کنیم و کردیم. بعد با کمال وقاحت می‌گویند وضعیت سیاه است.”

پیش از اظهارات وزیر بهداشت پزشکان منطقه گفته‌ بودند که تخت‌های اغلب بیمارستان‌ها پر شده و آنها با کمبود تجهیزات و اکسیژن روبرو هستند.

حال دادستان بلوچستان و سیستان خطاب به وزیر بهداشت می‌گوید که “وزیر بهداشت باید به صورت غیرمحسوس نیروهایی را داخل بیمارستان‌هایی بفرستد تا بداند حرف مردم درست است یا اظهارات مسؤولان زیرا مردم گلایه از کمبود اکسیژن و ضعف بهداشت دارند.”

به گفته آقای شمس‌آبادی “۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در بلوچستان و سیستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند این یعنی جوانان در معرض خطر هستند.”

این مقام قضایی در پاسخ به سخنان آقای نمکی مبنی بر وجود تخت خالی در بیمارستان‌ها هم گفت: “آیا واقعا تخت های بیمارستانی خالی است؟ اگر تخت ها خالی است چرا بیماران کرونایی در بیمارستان ها در اورژانس بستری هستند؟”

شمس‌آبادی، دادستان کل استان بلوچستان و سیستان از وزیر بهداشت خواست به جای تکذیب شرایط بحرانی به استان بیاید و وضعیت را ببیند.

در همین حال معین الدین سعیدی، عضو مجلس ایران از چهبار هم به اظهارات وزیر بهداشت ایران واکنش نشان داد و گفت که “احتمال می دهم بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که کلنگ احداث آن را به زمین زده اند، جزو تخت های بیمارستانی لحاظ کرده اند وگرنه این آمار با واقعیت هایی که مردم بلوچستان می بینند زمین تا آسمان تفاوت دارد”.

آقای سعیدی با اشاره به کمبود کادر درمان می‌گوید ” این که در جنوب استان فقط یک متخصص عفونی فعالیت دارد، یا بخش عفونی وجود ندارد در حالی که خط مقدم جبهه بهداشتی هستیم، آیا این سیاه نمایی است؟”

وی که در یک برنامه زنده اینستاگرام صحبت می‌کرد گفت: “جمعه ای که گذشت صحبت هایی را از وزیر بهداشت شنیدم که باید به وی بگویم به جای این که به منتقدان پاسخ دهید و آن ها را با بدترین و زشت ترین تعابیر خطاب کنید، روند واکسیناسیون را تسریع کنید و پاسخگو باشید که چرا باید از کشورهایی مثل ارمنستان و پاکستان عقب تر باشیم و حسرت آن ها را بخوریم.”

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*