جان باختن یک مادر باردار دیگر در بیمارستان امام علی چهبار (چابهار)/ مسئولین علوم پزشکی پهره (ايرانشهر) پاسخگو باشند

به گزارش رسانک، روز جمعه ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۰، یک مادر باردار بلوچ بدلیل ابتلا به ویروس کرونا و عدم رسیدگی پزشکی مناسب در بیمارستان امام علی چهبار جان باخت.

هویت این شهروند “فائزه بلوچ” فرزند یوسف اهل روستای بریس از توابع شهرستان چهبار توسط رسانک محرز گشته است.

یک منبع آگاه در این باره به رسانک گفت: “فائزه بلوچ پس از ابتلا به کرونا با پای خودش در تاریخ ۱۵ تیر ماه به بیمارستان امام علی مراجعه کرده که پزشکان وی را بستری کرده اند.”

این منبع افزود: “ابتدا حال فائزه زیاد وخیم نبوده ولی در نبود امکانات و رسيدگی پزشکی در بیمارستان، روز به روز بدتر شده است.”

گفته می‌شود فرزند این زن بلوچ بصورت سزارين بدنیا آمده و حالش مساعد است.

عدم وجود امکانات مناسب و استاندارد پزشکی در بیمارستان های بلوچستان باعث شده تا بسیاری از شهروندان بلوچ برای معالجه یا به استان هایی همچون کرمان و یزد و یا به پاکستان سفر کنند.

لازم به ذکر است که بلوچستان در حالی شاهد این حوادث تلخ در روزهای اخیر میباشد که در سخنان روز جمعه گذشته وزیر بهداشت، سعید نمکی؛ وی به نقل از کامران کُردی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی پهره که بیمارستان امام علی چهبار تحت مدیریت حوزه همین دانشگاه میباشد، گفته بود شصت درصد تخت های حوزه تحت مدیریتش خالی و وضعیت عادی است.

در همین حال بسیاری از فعالان اجتماعی و حقوق بشری بلوچ خواستار برخورد جدی با دکتر کامران کُردی، بدلیل انکار واقعیت ها و ارائه گزارش های غیر واقعی به مسئولین رده بالا شده اند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*