جان باختن دستکم سه نفر در بیمارستان بوعلی دزاپ بدلیل قطعی برق

به گزارش رسانک، روز شنبه ۵ تیر ماه ۱۴۰۰ ، در پی قطعی طولانی مدت برق، دستکم سه بیمار در بیمارستان بوعلی شهر دُزاپ (زاهدان) جانشان را از دست دادند.

بر اساس گزارش‌های دریافتی قطعی و نوسان ناگهانی برق بیمارستان بوعلی دزاپ شرایط سختی را برای کادر درمان به وجود آورد و همان زمان اعلام شد که ۳ نفر از بیماران بستری در این مرکز درمانی جان خود را به‌ دلیل خاموشی دستگاه‌های اکسیژن‌ساز از دست دادند.

در همان روز اعلام شد که مرگ بیماران به‌ دلیل قطعی برق رخ داده و به دنبال آن مسئولان شرکت توزیع برق استان در اطلاعیه‌ای تأکید کردند که قطع برق از سوی آنها نبوده است.

با این که شاهدان عینی از کادر درمان و همراهان بیمار تأکید می‌کنند که این سه بیمار به‌ دلیل قطعی برق و از کار افتادن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز جانشان را از دست داده‌اند، اما مسئولان بیمارستان بوعلی مرگ این بیماران را در پی قطعی برق تأیید نکرده و مدعی شده اند که این بیماران به‌ دلیل مشکل جسمی‌ جانشان را از دست داده‌اند.

کسانی که آن روز در بیمارستان بوعلی بودند می‌گویند برق ساعت ۱۲ به‌ مدت ۳ ساعت قطع شد.

گفته می شود در اورژانس بیمارستان، بیماران با اکسیژن خون کمتر از ۷۰ درصد بستری هستند. اکسیژن خون بیماران بستری در آی‌سی‌یو از این عدد هم کمتر است. زمانی که برق قطع می‌شود، شرایط برای بیماران بستری در آی‌سی‌یو سخت‌تر است. آن روز که برق به‌ مدت ۳ ساعت قطع شد، نیروهای درمان بیمارستان تمام تلاش‌شان را کردند تا جریان اکسیژن‌رسانی به بیماران قطع نشود اما طولانی‌ شدن مدت قطعی برق، منجر به خاموشی دستگاه‌های تنفسی و مرگ ۳ نفر از بیماران شد که یک نفر در اورژانس بیمارستان بود و ۲ نفر دیگر، بیماران بستری‌شده در آی‌سی‌یو بودند.

لازم به ذکر است که دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بسیار بزرگ‌ هستند و با چند کامپیوتر کنترل می‌شوند. وقتی نوسان برق به‌ وجود می‌آید تا قبل از استارت ژنراتور این دستگاه‌ها دچار اختلال می‌شوند و نیاز به راه‌اندازی مجدد دارند. این مسئله حداقل ۴۰ دقیقه وقفه در روشن‌شدن دوباره دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*